Er her en elektriker til stede (med kendskab til FUGA rammer)?

Det vil passe mig perfekt, at kunne indmure 6 stk. 1½ FUGA-dåser, på den måde, der er vist på billedet nedenfor = altså en øvre række på 3 stks, samt en nedre række på 3 stks.

Vil jeg kunne montere 2 stks triple-vandrette-Softline-rammer "ovenover" hinanden, helt tæt, når indmuringsdåserne sidder SÅ tæt op ad hinanden?

Eller skal der være et mellemrum imellem de 2 triple-rækker (i så fald savner jeg et "beslag" der kan sættes imellem?)



mvh  Jan

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ikke haft de nye dåser mellem hænderne, men jeg er rimeligt sikker på at de små røde "afstandsstykker" man kan se på top og bund af dine dåser også skal sidde i mellem de 2 rækker.
Hvis du lægger de 2 soft rammer op mod hinanden, så er afstanden fra bunden af den øverste række, til toppen af den nederste større, end hvis dine dåser sidder helt mod hinanden som på dit billede.
Og så vidt jeg kan se så skal der monteres en "teknisk monteringsramme" for at komme helt i mål....  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tja, jeg må nok erkende, at det jeg ønsker ikke kan lade sig gøre. Jeg er nødt til at montere dem som 2 seperate enheder.

Men jeg kigger efter et afstandsstykke, som sikrer, at de staddig sidder sammen, fast, ensartet pænt og lige. 

Har kig på dette afstandsstykke [LINK] :


mvh  Jan

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det afstandsstykke er til Opus og det er Fuga dåser du monterer, så det passer ikke sammen. 

Hvis du ønsker dem helt tæt sammen som du viser må du måle dig frem. De 2 63mm rammer sættes over hinanden, og der måles fra top af hullet i 1. række til top af hullet i 2. række. 

Det mål skal du også have i dine indmuringsdåser. Så det stykke der mangler kunne jo laves af en lille træliste eller lignende. Den kan mures ind yderst så den kan pilles ud inden der spartles færdig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 26-12-2017 15:28:42

Det afstandsstykke er til Opus og det er Fuga dåser du monterer, så det passer ikke sammen. 

 Hej Erik

Tak for respons!
Ser det ikke ud til at afstandsstykket passer - også til FUGA - jf. teksten i dette LINK

Til sammenbygning af FUGA (49 mm dyb) og OPUS indstøbningsdåser, hvor større afstand mellem indsats ønskes.



mvh  Jan

Jo det kunne godt tyde på at de passer til begge dåser, men det forekommer mig at 30 mm er for langt. Men det eneste der sker er jo at der bliver lidt synlig væg imellem rammerne, og det er jo ikke så galt.

Softline og baseline rammer er 90 mm høje og dåsen er 77 /87 mm uden / med de røde tapper. Så det er ca. 13 mm du mangler og ikke de 30 mm hvis det skal gå helt sammen.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg kan godt leve med det er lidt synlig væg ☺ Tak for dine input 👍


mvh  Jan

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også