Win 10 vokser

hej med jer

Min søn har købt en ny gamer pc og selv installeret win 10 på den. Men win 10 installationen "vokser" og fylder 110 gb. Han har prøvet at nulstille flere gange men lige meget hjælper det.
Han installere og efter endt installation "vokser" installationen med yderligere 70 gb på fx. en halv time........
Han har brugt indstillingen "Geninstallerer Windows 10 og bevarer dine personlige filer"

Det der fylder er helt vildt er CBS.log

På min egen bærbare med win 10 er der en fil der hedder CBS.log i windowsmappen "logs".
På hans pc er der een fil der bare hedder CBS og derudover 5 der hedder "cbspersist" samlet fylder de 100gb

Nogen bud på hvad faen der sker ? (og hvordan man løser det)

på forhånd tak for hjælpen

Jens

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror du skal prøve med en ren installation, på en tom harddisk.

Jeg har haft win 10 på min siden det kom frem, og installerede det på en tom SSD hd, det fylder knap 23 gb nu her i dag.


Vi prøver igen, i morgen --

Hej med jer

Og tak for jeres svar. Intet af det googlede virkede - blev ved med at pege tilbage på en korrumperet fil i win-update og så stable CBSpersist filer oven på hinanden i en uendelighed (via win-update) indtil disken var fyldt op.
Så vi endte på at lave en "ren" nulstilling. Og så installerede helt forfra på en helt ren disk og det virkede .... endeligt!

Man kan undre sig over at MS ikke har lavet et hot-fix til den slags problemer da det jo åbenbart er udbredt og ved at drive de berørte til vanvid ...........

P.S. Tip - Ccleaner fjerner uden problemer CBSpersist filerne (ikke at det gør den store forskel så længe der er en korrumperet win-fil)

Yes - fortsat god jul

Jens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis