Laminat gulv oven på gulvlem

Hej er ved at lægge laminatgulv i min gang men der er en lem til kælderhvor min varmvand og vandrør er så skal kunne komme der ned af og til. Skal siges at lemmen åbner op ad med hængsler ind i mod væg i gulv , så tænker jeg hvordan lægger jeg laminat gulv på lemmen ??? 


Lifekeeper
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mit forslag vil være at bruge en gulvprofil rundt langs kanten på både gulv og lem.

https://www.jemogfix.dk/gulvprofil-...5/9032106/

De fås i forskellig udformning, den der er linket er egentlig til trappetrin, - men det smarte er at gulvet også kan være flydende over lemmen, da profilen holder ind over laminaten.

Men måske en af de andre profiler er smartere, - ulempen er at du får en tydelig aftegning af lemmen, men kan ikke se at dette kan undgås, hvis kanterne på laminaten skal være beskyttede.

Du skal jo skære fri til hængsler. Ellers kan du droppe hængsler og lave læmmen så den kan hives helt op af gulvet. Du skal så have nogle beslag af en art nedfældet så du kan få fat i lemmen.


Elektronikteknikeren

Jeg havde i øvrigt nok lavet det sådan at laminatgulvet dækkede hele lemmen og det ekstra der svarer til at der kan ligge hele laminat planker, som limes på lemmen. Man kan så save feren af laminaten på lemmen, så de kan ligge side om side tæt med det rigtige laminat gulv, men uden at side låst fast, så man kan få lemmen op.


Elektronikteknikeren

laver det i morgen så må jeg se hvad der sker


Lifekeeper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis