Sammenføjning af Partitioner

Hej

Jeg har klonet en 250GB HD til en 500GB SSD HD. Problemet er at den har lavet en ny partition på238 GB som er tom, men jeg vil gerne sammenføje den med den hvor alle mine ting er på som er på 250 GB. Har prøvet i Diskhånteringmen uden held, er der eventuelt andre muligheder.

MVH   DT


 

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Slet den tomme partition i diskhåndtering. Dernæst kan du så udvide data partitionen.

Får du ikke dette billede:

Hvis du ikke kan slette partionen, kunne du prøve at formindske den. Du har ikke nævnt noget om, hvilket styresystem du bruger.


fase


Hej Sådanne ser det ud og
det er den til højer i øverste linje som jeg gerne vil forene med C
i øverste linje. Der er mange partitioner, ved ikke hvordan de er
opstået i tidens løb, men det forandre ved heller ikke sagen.


MVH DT



 

Den del, du mener er en partion, er ingen partion, men ledig plads. Det kan du se ved, at bjælken foroven er sort, og der står ikke allokeret (det betyder ikke i brug). 

For at få adgang til den ledige plads, skal du højreklikke på dit C drev og vælge Udvid diskenhed. 


fase
Annonce

Du skal sandsynligvis flytte de to gendannelsespartitioner til slutningen af disken, inden du kan få lov til at udvide c:

Jo det har jeg ogsåprøvet, men udvid diskenhed er ikke fremhævet, kun formindsk, deter derfor jeg ikke kan komme viderer. Jeg kan lave den ikke-allokeret enhed om til et nyt drev, men jeg vil gerne have det underet.

MVH


 

Jeg har lige prøvet det, og det er rigtigt, du kan ikke ændre på den partion, hvor styresystemet er placeret. 

Du kan prøve med GPARTED, som du kan downloade fra nettet. Det er en LINUX ting, som jeg altid bruger. Du downloader og brænder en cd med gparted, derefter starter du op på den og ændrer dine partioner. Det er lidt langhåret.

En anden mulighed er at oprette den plads, som er ledig, til et drev, hvor du har dine programmer. Det kræver så, at du installerer programmerne på det ny drev.

Derefter kunne du slette alle partioner på drev 1 og bruge det som datadisk. Du har også et drev 2, som er på samme størrelse som drev 1.


fase

Tænkte nok at det ikke umiddelbart kunne lade sig gøre. Jeg prøver det du skriver og bruger den gammel HD jeg klonede fra, så sker der ikke det stor hvis det skulle gå galt. Indtil viderer siger jeg tak for svarene

MVH  DT


 

Glemte i genem hele forløbet nævne at det er Windows 10 jeg kører, men det forandrer nok ikke sagen.


 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis