led bånd blinker

jeg har for 2 år siden monteret 5meter led bånd i vores køkken og det har virket perfekt indtil i går. nu blinker lyser hver gang det tændes. ville hører om nogen ved hvad det kan være. led båndet er monteret på en transformer. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gætter på at trafoen er elektronisk og den nu er "brugt op". Hvis den er på jernkerne er det formodentlig en bimetal sikring i trafoen der er defekt.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg har set det omvendte problem, LED baandet blinkede naar der var slukket for det.

Aarsagen var af afbryderen var en med lys i saa man kunne finde den i moerke.

Naar der var slukket var der derfor ike slukket helt, men en lille smule stroem gennem lampen, nok til at den elektroniske transformator kunne lade op i loebet af et halvt minut, naar det var sket lyste LED baandet op, men straks derefter var den elektroniske transformator afladet og LED baandet slukkede igen.

Har du skiftet afbryderen til dit LED baand?


Karsten

afbryderen har jeg ikke skiftet.  men skal lave lys i loftet lige efter jul så der skifter jeg også transformeren og afbryderen så må vi se om det hjælper.  

Det er jo ikke afbryder der er noget galt med, hvis båndet godt kan slukke.


Elektronikteknikeren

ved det godt. men den bliver stadig skiftet da den skal være dobbelt. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis