Hvad gør nr 2. RAVK termostat? Returløbstemperatur?

Er der nogen der kan forklare hvad nr. 2 ravk funktion er? Jeg går ud fra at den styrer returløbstemperaturen, men ville man så ikke altid have den på < 30 grader? Det er et indirekte anlæg.

Hvad er fordelen ved at sætte den højt frem for lavt osv.? Har søgt på nettet men kan ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg opnår den bedste resultat.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En RAVK termostatventil regulerer temperaturen via en føler i et dykrør. Det har normalt ikke noget med en returløbstermostat at gøre. Bruges normalt til styring af temperatur i varmtvandsbeholder.

Smid lige et billede op, så vi kan se hvad du mener med nr. 2 termostat.


Søren O

Dine billeder er desværre for slørede. Hvad unit har du - det må stå på typeskilter.

Nr. 2 ventil kunne være til at regulere fremløbstemperaturen til dine radiatorer.


Søren O

Når 1 ventil står der 1.radiator på og den styrer fremløbstemperaturen. Når 2 står der at tilbageløb er plomberet til 60 grader. Mit spørgsmål går på hvad påvirker det når jeg skruer op eller ned for nr 2? (Hvad er mest effektivt i forhold til at spare penge på varmen / optimere)

Det lyder helt forkert at tilbageløbet skulle være plomberet til 60o. Du kan aflæse de faktiske temperaturer på frem- og returløb til fjernvarmen. 

Prøv lige med nogle bedre billeder og typenummeret på din fjernvarmeunit.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis