Blomberg spulepumpe vil ikke rigtig starte

Hej GDS'er

Vi har den sidste uges tid bøvlet med, at opvaskemaskinen ikke rigtig vil pumpe vand op i spulearmene.

Efter den har pumpet vand ind i maskinen, og skal til at skylde, forsøger den hele tiden bare at starte og stopper så med en slags hylen. Video af problemet:

https://www.jottacloud.com/p/thomasballinglisby/7633c699b2974dbd98fbe5f824d44be9

Hvis man bliver ved med at genstarte programmet, kan man være heldig at den går i gang. Eksempel i videoen her:

https://www.jottacloud.com/p/thomasballinglisby/7fde0d9f27534848bbb549e732c75bce


Er der nogen der ved hvordan vi fixer det her problem?

Jeg har tømt og rengjort filtrene i bunden af maskinen. Derudover så har jeg kontrolleret at der fint kan løbe vand gennem spulearmene.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Enten ligger der et fremmedlegeme i selve pumpen eller også er pumpens glidebøsninger tørre. Sidstnævnte kan måske reddes for et stykke tid ved at forsigtigt at dryppe et par dråber olie på akslen og lade det glide i bøsningen i begge ender et par gange eller tre over et par timer.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter skrev den 17-12-2017 17:08:25

Enten ligger der et fremmedlegeme i selve pumpen eller også er pumpens glidebøsninger tørre. Sidstnævnte kan måske reddes for et stykke tid ved at forsigtigt at dryppe et par dråber olie på akslen og lade det glide i bøsningen i begge ender et par gange eller tre over et par timer.

 Hej Nitter

Tak for svaret.

Jeg må prøve at skille den ad. Er det fordi motoren trækker for meget strøm ved opstart?

Tball skrev den 17-12-2017 20:24:31

 Hej Nitter

Tak for svaret.

Jeg må prøve at skille den ad. Er det fordi motoren trækker for meget strøm ved opstart?

 Nej, hvis motoren spærres mekanisk, pumper den selvsagt ikke noget vand. Du må prøve og atomisere pumpen for at se om det er byt til nyt, eller den kan reddes.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis