Løn under praktik

Hej,

Jeg starter på grundforløbet bygge og anlæg til januar med henblik på at blive tømrer. Jeg ledte efter en mester, jeg kan være i praktik hos indtil, jeg skal på skole og fandt en, der kunne bruge mig. Men han vil ikke, hvis det skal være lønnet.

Er det meget normalt, at man ikke får løn ufaglært/i praktik hos en mester i min situation? 

Er det fornuftigt at takke ja, eller kan jeg roligt lede efter en anden mester, der vil give løn?

Hej, Jeg starter på grundforløbet bygge og anlæg... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

@Kovas - jeg har selv stået i situationen med fagforeningen - der ikke ville hjælpe ,, men jeg indrømmer - at der var en gang, hvor fagforeninger havde deres ret - i dag meler de blot deres egen kage.. og klapper sig selv på ryggen..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg tror du skal søge efter et arbejdsmand/fejedrengs job hos en tømerer, ikke en praktikplads. 

Men du får nok svært ved at finde det for så kort en periode, med mindre de vil have dig som lærling bagefter. 

Du skal under ingen omstændigheder starte på noget uden en ansættelseskontrakt.

Praktik er jo noget man tager i forbindelse med uddannelse, og det skal praktikpladsen være godkendt til. Og det foregår i samarbejde med uddannelsesstedet. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Hvis du er inde i et uddannelsesforløb må der være faste regler for aflønning. Mon ikke studievejlederen på din uddannelsesskole kan hjælpe.


Søren O

Visse virksomheder kan vælge at give 3.000 kr. til praktikanter. 

Men pas nu på du ikke tjener for meget, hvis du er på SU.

Jeg har fik skattesmæk for et par år tilbage.

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

For det første skal man have løn når man arbejder.. Alt andet er snyd og bedrag. 

For det andet så find en fagforening der ikke har en stor forkromet politik de vil trække ned over hovedet på medlemmerne.. Hold dig væk fra 3f metal og den slags.. 

Man kan finde gældende minimumssatser for lærlinge til at bruge i sine lønforhandlinger.. Du skal ikke arbejde gratis i form af "praktik" eller hvad man nu vil kalde det. Mester får næsten gratis arbejdskraft i forvejen. 

Ja  det er nu min holdning.. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis