udskiftning af afbryder

Hej alle,

Jeg skulle i går installere lamper i loftet i vores lejlighed, som vi lige er flyttet ind i, men lampen tænder ikke, når lampen er monteret i udtrækket i loftet. Min tese er, at de gamle touch-kontakter med dæmper ikke virker længere. Jeg vil nu skifte til en ny fuga-afbryder (uden dæmper), og jeg vil lige høre jer herinde, om de tre ledninger, som er sat fast her, sidder som de skal? Og om jeg skal være opmærksom på noget særligt, når jeg køber afbryder? Tusind tak for hjælpen. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er du sikker på, at det er en touch kontakt. Har du ikke et billede af den set forfra? Den ser i øvrigt ud til at være forbundet forkert, idet der ikke er nogen ledning i klemmen mærket med en bølgelinie. Hvilken farve har mellem-/tændledningen i lampeudtaget? er det den sorte?


fase

Check lige dæmperen, inden du vælter huset. Der sidder bag touch-tangenten en lille sandfyldt glassikring. Måske den er stukket af. Og kan pæren i lampen bruges sammen med dæmper?


 

Hej, pæren kan bruges med en dæmper, ja. Jeg tror også, at sikringen er gået, plus at det er fejlmonteret, for jeg kan heller ikke få det til at virke, når jeg har udskiftet med ny afbryder. Jeg har nu bestilt en elektriker til onsdag morgen. Tak for jeres svar

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis