Utæt tag

Jeg er ved at sætte Nye udhængsbrædder op på mit et-plans vinkelhus. I 'vinklen' ser jeg så at et spær er vådt i tagfoden og ca 50 cm op. Der ser ud som om, at utætheden er I overgangen mellem skotrende og tag (betontagsten) når jeg kigger nedefra, men oppefra kan jeg ikke se noget. Derfor bliver jeg nok nødt til at hive nogle tagsten af for at finde frem til utætheden. Nu kommer mit spørgsmål så: Taget er lagt uden undertag, men understrøget med sådan noget sort bitumenklæbemasse. Derfor sidder tagstenene ret fast. Jeg har læst mig til at man kan varme massen op, så det bliver muligt at løsne tagstenen. Er det rigtigt? Hvis ja, hvad gør jeg så når jeg skal lægge tagstenene på igen for at få det tæt
? Tænker at det ikke lige er til at finde noget lignende bitumenmasse?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan formentlig varme massen op med en elektrisk varmeblæser - men det er jo lidt mere op af bakke på denne årstid når stenene afkølses noget hurtigere end når det er 25 grader C...

Du kan også bruge en blæselampe, men dér er så selvfølgelig risikoen for brandfare.


Omkring montering igen, så har Borup lavet forskellige produkter til at reparere/montere forskellige tagtyper. Du bør kigge på borup kemi's hjemmeside og finde det der passer til dine sten.

Vh, Silas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis