Bosch opvaskemaskine tér sig underligt

Hej LDS´ere

Nyoprettet, LDS har brug for hjælp til min Bosch opvasker...

For noget tid siden begyndte den at skabe sig.. Det viste sig, at der var en læk, som gjorde
at der samlede sig vand i bunden...

Jeg fandt ud af, at det kom sig af, når den fyldte vandkammeret på venstre side af maskinen...
Når vandet nåede op i toppen kunne det komme ud gennem et lille hul (??)  se foto herunder....

Jeg greb en limpistol og lukkede hullet så vandet ikke kunne komme ud...

Maskinen kørte i en måneds tid eller to, så opstod et nyt problem... Maskinen kører
som sådan udmærket, selvom det ikke var heeeeelt så rent hver gang....

Pludselig stoppede den ved 1 minut.... og kørte bare videre selvom tiden stod
stille på 1 minut...

Nu vil maskinen så ikke tage vand ind hver gang....

Vandhanen der forsyner maskinen spytter rigeligt med vand ud.
Jeg har renset bundfilteret...

Hvor skal jeg starte ??? Den brummer bare når jeg tænder...
og en gang imellem fylder den vandkammeret... Det er som om
den enten er stoppet et sted, eller en kontakt der hænger..... (??)


Håber der er en der har et guldkorn..... På forhånd tak   

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hvornår har den sidst fået en total maskin rens med sådan en flaske der sættes ind i maskinen og så fuld program/temp ?

Bosch/siemens maskiner  lever sit eget liv, vi har en siemens og den har også engang imellem det problem med 1 min så skal den blot have lidt kogende vand ned i pumpe huset, selvom filteret er rent  så virker den igen .

Jeg har selv en Siemens (som er det samme som Bosch) - de har et problem med at være utætte i bunden, så der løber vand i overløbsbakken, hvor der sidder en flyder, der så starter udløbspumpen - men udløbspumpen kan ikke suge fra overløbsbakken, så pumpen vil køre i en uendelighed til overløbsbakken efter et par dage er tørret ud af sig selv, medmindre man hiver maskinen ud og tilter den til den ene side og vandet vil løbe ud på gulvet - det er et trick en blondine har fundet på - og jeg må nok sige at hun må være noget klogere end ingeniøren på Siemens, der har designet maskinen, der hverken kan holde tæt eller tømme overløbsbakken.

Jeg har så gjort det at jeg har lagt en alm. grøn murersnor 2 gange rundt udenom tætningen i bunddelen som er limet/støbt på, så den klemmer mere omkring hullet i metalpladen i bunden af opvaskemaskinen - se foto - og det ser ud til at holde tæt ;-)

Det kan ved første øjekast synes ret besværligt at skille maskinen ad, så man kan komme til at ligge en snor omkring tætningen, men i princippet skal man bare løsne nogen slanger, nogle multistik, snoretrækket til lågen, et par clips, noget metal bagtil skal vrides lidt, og nogle skruer inde i maskinen og afdækningen rundt om hele maskinen fjernes - så skulle den øverste del kunne hejses op og bunden falde ud - ja, man kan også ligge maskinen ned på nogle tæpper eller gamle aviser e.lign. - mest for ikke at skade gulvet - og man skal i begge tilfælde sørge for at tømme maskinen så godt som muligt for vand.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis