Priser på elmateriel

Idag skulle jeg bruge en udendørs stikkontakt med afbryder. I den lokale HN smed jeg den velkendte OPUS til ca. 300,- i kurven, men opdagede ved et tilfælde, er der lå en noname ip44-kontakt ved siden af til 14,-. Det fristede ærlig talt min nærighed over evne.

Nu har jeg sat den op, og er er ingen tvivl om, at der er en vis kvalitetsforskel, så en vis prisforskel er berettiget, men en faktor 20-prisforskel på en plastikdims med et par bevægelige dele, altså!!

Schneider tjener deres penge for let!


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan finde de første 10 personer her i forummet, som har dårlige erfaringer med de billige stikkontakter fra HN. Men det er selvfølgelig et personligt valg, om man vil købe kvalitet første gang, eller løbende vil udskifte noget billigt skrammel.

Personligt vælger jeg altid Schneider. Det eneste der generer mig i den forbindelse er, at deres hvide plast meget hurtigt gulner. Der kunne man måske godt forvente at de brugte en bedre plast, når man betaler så relativt meget mere for deres produkter. Men kvalitet og levetid er der ikke noget at udsætte på.

Jeg er ganske enig med dig, så det er sådan set ikke en opfordring til at bruge de billige.

Det er mere en betragtning om forholdet  mellem pris og kvalitet, som i dette tilfælde er ude af proportioner: selv ved valg af de ypperste materialer og den største omhyggelighed ved forarbejdning, er det ikke fysisk muligt at lave et simpelt produkt, der er 20 gange bedre.

At Schneider tager den pris, markedet vil betale, er de jo i deres gode ret til, men det er altid en god regel ikke at presse citronen.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Nu koster den også "kun" 158 kr i Harald Nyborg, så det er vel kun godt 10 gange dyrer??

Jeg vil næsten mene den er 10 gange mere værd, jeg ville aldrig være i tvivl om valget.

Opus klarer 13A og er UV bestandig.  

Den billige kun 10A. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

jeg har netop købt et stik kontakt fra berker w1 serien og den er på fuld højde med LK's opus kvalitet , og ca. 60-70 kr billigere. sopus serien er så vidt jeg husker ip44 , mens w1 er ip 55 altså end højere kapslilngsklasse end opus, og i mine øjne er den væsentlig pænere at se på, der kan fåes rigtig meget i den serie prøv blot søge på berker w1 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis