Dampspærre ved skillevæg

Hejsa

Jeg er igang med at renovere værelser i vores 70'er villa. I den forbindelse har jeg hevet de gamle trælofter ned samt de gamle gips-skillevægge for at lave ny rumfordeling.

Jeg har opsat ny forskalling i loftet og har af flere årsager valgt at dampspærren placeres under forskallingen. Der skal senere opsættes 2 lag gips i loftet. 

Jeg er gået igang med at opsætte skillevægge og planen har været, at der herefter opsættes dampspærre i de nye rum (et rum ad gangen). Jeg er dog kommet i tvivl om, hvorvidt jeg burde have opsat dampspærre i hele det store rum, altså inden opsætning af skillevægge. Der bliver, med nuværende opsætning, åbent mellem skillevæggenes indre og loftet. Udgør dette et problem eller kan jeg roligt fortsætte med at opsætte skillevægge og herefter opsætte dampspærrer og lofter - et rum ad gangen?


Mvh. Bo

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skulle helt klart have opsat ubrudt dampspærre i dit loft. Det du laver bliver noget juks, som ikke bliver helt tæt, selv om du limer dampspærren i værelserne på væggene.


Søren O

Okay. Jeg tror måske, jeg kan nå at redde den. Indtil videre har jeg kun fået sat én skillevæg op, som løber langs forskallingen. Skillevæggen deler således det store rum i 2. Kan jeg så ikke hæfte dampspærren på dét forskallingsbræt som skillevæggen er fastgjort til? Altså på hver sin side af brættet? Eller er træet for diffusionsåbent?

I øvrigt tak for svaret, Søren O.😊

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis