Svejtseinverter

Hej ,er der nogle af jer der har erfaring med Harald Nyborgs scheppach Svejtseinverter wse 900 på 160 AMP .Den er på bud til 1000kr lige for øjeblikket.Den skal kun bruges til hobby.vh Johnny


J.J.Larsen
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har prøvet og svejse næsehjulet fast på en ballevogn her i sommers med en der ligner til en forveksling. Det lykkedes mig ikke og og få lavet en pæn søm med maskinen, men hjulet sidder stadig der hvor det blev sat. Dertil skal siges at lyset i maskinhuset havde tendens til at stå og blinke når der blev svejset samt det efterhånden er mange år siden jeg sidst har elektrodesvejset.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Har en kammerat der bruger den i stalden, til smårep er de ganske tilfredse med den

Hej Kochens har du specialt prøvet denne svejtser?så du ved at den ikke dur til hjemmebrug vh johnny


J.J.Larsen

Jeg har heller ikke brugt denne svejser, men vil da bestemt mene den kan bruges, med visse begrænsninger.

Strømslugende udstyr til 230 volt har det bedst, hvis man kan undgå forlængerledninger, og skal man bruge en forlængerledning så min. 1,5mm2 og den må ikke være rullet sammen, og den skal være så kort som mulig.

Har man 400 volt 16 ampere, installeret kan man med fordel tilslutte den her, med en fase og nul, så den får 230 volt, men med 16 ampere.

Endelig er valget af svejseelektroder vigtigt, Eks. Esab elektroder som 43.32 og 46.16 er nemme at svejse med, og giver en udmærket styrke, når de bruges korrekt. (der er sikkert mange andre lignende elektroder, men har mest brugt Esab)

Om svejseren er kraftig nok til at bruge basiske elektroder, kunne jeg godt være i tvivl om.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Johnny jørgen larsen skrev den 03-01-2018 11:50:44

Hej Kochens har du specialt prøvet denne svejtser?så du ved at den ikke dur til hjemmebrug vh johnny

 Nej, jeg har ikke kendskab til denne.Min erfaring er at 400v er og bliver bedst, nu kender jeg jo ikke de godstykkelser du evt. vil svejse i.

Selvfølgelig er 400volt at foretrækker,det er stadig til hobbybrug så mon ikke en ledning fra en 380 volt stikkontakt med en fase og nul kan gøre det, den kræver jo en sikring på 16 AMP .Almindelige 220volt stik kontakter kan vel kun trække 13  AMP .Jens bliver 1.5m2 ledning ikke for tynd til 16amp?


J.J.Larsen

400v er det der hed 380 i gamle dage, den gang man kun havde 220v pr. fase mod 230 i dag.

Man kan i dag godt lave en 230v 16A stikkontakt.

1,5 kvadrat er fint til 16A når det gælder en fritliggende forlængerledning. Problemet opstår først ved fast installation hvor varmeafledningsforhold gør 1,5 kvadrat for Klejn.


Elektronikteknikeren

Kunne ikke se på Harald Nyborgs hjemmeside hvad svejseren bruger af strøm på 230 volt.

Men Biltema har en der ligner en 140 amperes, her anbefaler de en 16 ampere træg sikring på 230 volt, så formodentligt et ret strømkrævende apparat.

Så klart en fordel at koble den til et kraftstik på 230 volt og 16 ampere.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis