Korstensfejer ridser glas

Hej 

Korstensfejer har været ude idag og nå han gik fik vi øjet på at han har ridset glaser under vores ovn .vi kontrakter ham men siger det er umuligt at ridser glasen så jeg sendte foto til ham .han kommer og kigger på det også siger han at det var ikke ham .hvad kan jeg gør ? 


Szilvia Nader 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

var du ikke hjemme til og holde øje med ham, håndværkere skal man aldrig lade være alene i et rum 

glas plader under ovne kan nemt ridses hvis man har noget under skoene fx hvis han lige har været oppe på loftet og rense der også  så kan dr være sand korn mv under sko

Hvis i ikke bliver enige må du jo tage den med din forsikring,men der er jo selvrisiko så det svarer sig ikke 

Det der ligger på gulvet må man træde på , det er jo en del af gulvet ,  Skorstensfejeren kunne jo ikke vide at glasset  ikke måtte betrædes , så han kan ikke gøres ansvarlig.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Arme den skorstensfejer (eller andre) der her træder indenfor med fodtøj på/undlader at parkerer støvler, træsko, sko i entreen.  

Ps. Wienerkalk kan vist klare mindre ridser i glas. 


Vedhæftede filer:

Szilvia Nader 
Vedhæftede filer:

Szilvia Nader 

sidste billed er det en skade vedsiden af glas pladen ?

Er selve gulvet plast laminat gulv

Ja den rids kan jeg godt forstå du er rimelig træt af men desværre en ret typisk og til tider en uløselig situation, fordi udgangspunktet er, at det er den der klager, der har bevisbyrden. Fremover beder du skorstensfejeren underskrive en erklæring om at glaspladen (og evt. andet) er skadesfri. 

Jeg vil sige at skylden er delt. Selvfølgelig skal en håndværker passe på ikke at ødelægge ting. Omvendt skal han også kunne udføre sit arbejde, og han har ikke en krystalkugle hvor han kan spå om hvor emsig en kunde er.

Derfor har man som husejer også et ansvar, og det er rettidig omhu at afdække de dele af de berørte områder som man har særlige følelser for.

Og på forhånd instruere i at her går man ikke med udendørs fodtøj f.eks.

Eller her skal glaspladen se ny ud altid...

Fordi man ikke kan forvente at alle tænker som en selv.

Tænker jeg.


Elektronikteknikeren

Det er jo mod påstand mod påstand , og hvis et relativt blødt og fladt støvsugermundstykke  kan ridse i glas , som der normalt skal hærdet stål til , så hænger det ikke sammen , og man må jo gå ud fra at det er hærdet glas som der skal en diamant til at lave en ridse med.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis