Fugt eller ej

Er igang med at rive tapet af på et af værelserne, og i et hjørne (op til gammel skorsten) er der mørkt, og pudset falder af i store flager. Det virker ikke fugtigt umiddelbart, men er sku svært at sige. 

Har bestilt en fagmand til at se på det, men er lidt utålmodig da der går en uge, så er lidt nysgerrig for om i umiddelbart kan fortælle om det er fugt, og hvor sådan noget evt kommer fra. 

Mvh


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner mere løbesod (som også er/var fugtigt).


Er skorstenen i brug? Og er der en hætte på sådan at det ikke regner ned i den, og hvordan med inddækningen - er den i orden sådan at vandet ikke løber ned langs ydersiden af skorstenen?

Hvis skorstenen ikke er i brug kan du blænde den i toppen med en flisr og evt checke fugt i væggen før og efter med en fugtmåler


Vh, Silas

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det ligner en gammel fugtskade, - vand "æder" hurtigt cementen i en cement/mørtelpuds og så bliver den løs og slipper. Tapeten har, indtil du tog den af, holdt sammen på den løse puds og derfor falder den nu af.

Hvis der ikke er fugt til stede nu, ville jeg rense af og eventuelt grunde med en spærregrunder (mod farvegennemslag) og så viderebehandle med hvad der nu er tænkt, spartel, tapet, væv, filt ...

Det ligner unægtelig løbesod, prøv at slå løbesod op på nettet, så forstår du bedre hvad løbesod er, sidst jeg lavede  noget tilsvarende, pudsede jeg væggen op med sandspartel, malede væggen med diffusionsåben cement maling, løbesoden trængte igennem nogen steder.  De steder fik grundspærre herefter almindeligt maling.  Det har da holdt nogle år efterhånden. 



Leo
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også