Hjælp til tilslutning af vaske & opvaske-maskine.

Hej.

Min kæreste og jeg har bestilt både en ny vaskemaskine og en ny opvaskemaskine til vores lejlighed. Men så vidt jeg kan se er der kun tilslutning til ét stk. Jeg ville derfor høre jer om hvad jeg skal købe for at der kan komme både vaske og opvaskemaskine til? :-)

Vi har valgt at få elgigantens' vvs'er til at tilslutte dem når han kommer med dem, og vi vil helst gerne være sikker på at han kan gøre det, så han ikke lige pludselig siger at vi mangler det og det...

Håber på lidt hjælp herinde fra.


På forhånd, tusind tak!

Mvh Jonas og Line.

Hej. Min kæreste og jeg har bestilt både en ny... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du har også en ekstra afløbsstuds som ikke er i brug, så den del er i orden.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 11-12-2017 19:44:20

I kan godt køre begge maskiner på det samme el udtag, men formentlig ikke samtidig, da du kun har en fase på kablet. Har du smelte sikringer/porcelæn eller automatsikringer?

 Jeg ved ikke hvad smelte sikringer er eller automatsikringer.  

Ja den kan du også bruge.

Er dine sikringer nogle der skal skiftes når de går eller er det kontakter som skal trykkes op når de er gået?


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 11-12-2017 19:52:05

Ja den kan du også bruge.

Er dine sikringer nogle der skal skiftes når de går eller er det kontakter som skal trykkes op når de er gået?

 Jeg skal skifte dem, har ihvertfald nogle sikringsdimser liggende som skal erstatte den der allerede er i...

Annonce

OK, så er det sandsynligt at i kan køre dem begge  uden sikring springer, men det bedste ville være at få fremført mere strøm.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 11-12-2017 19:55:52

OK, så er det sandsynligt at i kan køre dem begge  uden sikring springer, men det bedste ville være at få fremført mere strøm.

 Det er OK hvis vi kun bruger en af dem ad gangen. Det var egentligt også meningen fra start af... 

Skal jeg have et Y-stykke med hane til de to maskiner så? 

Du skal have et T stykke med to haner påmonteret.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 11-12-2017 19:58:43

Du skal have et T stykke med to haner påmonteret.

 Ved du evt, hvor man kan købe sådan en i en fysisk butik? 

Bauhaus har også det.


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis