Hjælp til tilslutning af vaske & opvaske-maskine.

Hej.

Min kæreste og jeg har bestilt både en ny vaskemaskine og en ny opvaskemaskine til vores lejlighed. Men så vidt jeg kan se er der kun tilslutning til ét stk. Jeg ville derfor høre jer om hvad jeg skal købe for at der kan komme både vaske og opvaskemaskine til? :-)

Vi har valgt at få elgigantens' vvs'er til at tilslutte dem når han kommer med dem, og vi vil helst gerne være sikker på at han kan gøre det, så han ikke lige pludselig siger at vi mangler det og det...

Håber på lidt hjælp herinde fra.


På forhånd, tusind tak!

Mvh Jonas og Line.

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der meget der skal laves om...

1. Ny 50mm daller vandlås, med vaske tilslutning m. 2 afgren. 

2. Ventiler en til hver af maskinerne.

3. Søger for der mere end en gruppe med strøm, der er i køkkenskabet..

Elgigantens VVS mand. Er det en hvide vare montør eller en rigtig VVSer? for der skal tilsyneladende bygges lidt om installationen, og det er nok ikke med i standard montering.

Tag også et billede af dit el udtag tak...


Elektronikteknikeren
ev elmand skrev den 11-12-2017 12:46:27

Både vaske og opvaskemaskine kan køre på samme gruppe. Men der er jo ikke vist noget el på dit foto, så det ved vi jo ikke noget om. 

 Skal jeg bare have et Y stykke til den hane der så? Jeg har til 1 stk stik nede ved siden af vasken... altså el. 

Nej, for der skal være en hane til hver maskine. Hvis du ikke smider et billede ind af din elforsyning i skabet, er det umuligt at sige noget om hvor vidt den kan trække to maskiner. Om det er en gruppe med flere faser...


Elektronikteknikeren
Annonce
Gregeren skrev den 11-12-2017 16:25:25

Elgigantens VVS mand. Er det en hvide vare montør eller en rigtig VVSer? for der skal tilsyneladende bygges lidt om installationen, og det er nok ikke med i standard montering.

Tag også et billede af dit el udtag tak...

 Ved det faktisk ikke, tror bare det er en montør.. Men vi skal jo have de rigtige dele før at han kan sætte det ordenligt, ellers er det jo spild af penge at få ham til det. :-(


Ja det er jo det. Hele installationen skal vare klargjort. Ellers får i nok ikke monteret noget.

Men læs nu lige de tidligere indlæg.


Elektronikteknikeren
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:

I kan godt køre begge maskiner på det samme el udtag, men formentlig ikke samtidig, da du kun har en fase på kablet. Har du smelte sikringer/porcelæn eller automatsikringer?


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis