Bærende/stabiliserede vægge

Hej allesammen

Kan man se på denne plantegning hvilke vægge der er bærende/stabiliserede ?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bemærk at tegningen er vejledende og uden ansvar. Mit svar må derfor være i samme kategori.

Som udgangspunkt er alle vægge parallelt med facaden også bærende. Vægge parallelt med gavle er ikke bærende.

Et uddybende svar kræver en bygningsbeskrivelse af delelementerne.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er denne tegning bedre?


Ved gitter spær burde der ikke være nogen bærende vægge og min siger der bare ikke må være et spænd over 8m mere for at huset er vindstabilt.

Udgangspunktet må være:

Væggen mellem bryggers/køkken og stue er bærende.

Den ene eller den anden langside i gangen er bærende. Der er sikkert frit valg.

Alle de små tværvægge er stabiliserende/afstivende for ydervæggene. Og som Ulrik siger, skal der være en mindsteafstand mellem disse. Det vil sige at du ikke umiddelbart kan fjerne den lille væg mellem bryggers og køkken. Og nok heller ikke mellem de to værelser.

Men alt kan lade sig gøre alligevel, hvis du bare trækker på de rigtige hjælpende hoveder og hænder.



Venlig hilsen
Knud
Annonce

Tak fo nogle gode svar...

Havde også på fornemmelsen at væggen ml køkken/brygger og stue var bærende og således ned gennem huset... 

tænkte nemlig på at sløjfe entréen ml de 2 værelser og så give værelset nederst pladsen... 

Mener du fjerne vindfanget? Hvordan vil du så komme ind i huset?


Venlig hilsen
Knud

Lave entre der hvor bryggers er...

Hej

Undskyld at jeg blander mig. 

Ovennævnte tegning af gitterspæret, indlæg af SDZM, angiver, alt andet lige, at de er "Fritbærende".Det vil sige at de ikke er"Mellemunderstøttet" på skillervæge.

Mener du at det kun er ydervægge der bærer?

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis