Bøger fra sommerhus / kælder lugter

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe. Men jeg har været i sommerhuset som har stået uopvarmet i nogle måneder og jeg skulle ha' noget lekture med hjem. Dette er blevet fugtigt og lugter langt væk af vådt sommerhus / kælder. Kan jeg på nogen måde slippe af med denne lugt i mine bøger? 


Vh.

Peter

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at kontakte et skadesservice firma. Jeg er ret sikker på at de kan klare opgaven.


Søren O

Det var naturligvis en mulighed, men jeg glemte at nævne at det kun handler om tre bøger så det er nok skudt lidt over målet. Den ene bog handler om bageopskrifter som ganske vist er vigtig i denne tid. De andre er fagbøger og det er lidt surt at skulle sidde med næsen i dem.


Vh.

Peter

Hvis det ikke er uerstattelige bøger, så kunne man tage en stor plastsæk, lægge bøgerne ind  og stille en skål med eddike. Luk sækken tæt, og sørg for at den enten er "pustet op" eller fremstil et system af pinde/lister, så den holdes oppe.

Jeg gætter på at et par dage vil tage den værste lugt. Alternativt kan en skål med lidt Rodalon måske bruges?

P.S. Du bør nok gøre noget ved ventilationen af dit sommerhus.


Træd ikke på mine ledninger :o)

Det vil jeg prøve. Jeg har også hørt at man kunne lægge tingene i fryseren, men det var mest plastbokse o. lgn. og det har jeg aldrig prøvet. Du har ret i det med ventilationen og naboen kunne sidste år skaffe nogle solcelle drevne ventilatorer, men da det kom til stykket så kunne han ikke skaffe noget som helst alligevel. Mindre kan også gøre det - bare der er luft gennemstrømning.

Tak for rådet.


Vh.

Peter

De solceller du skriver om, er ganske udmærket. De kan købes i trælaster eller feks JemogFix


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis