Dafa dampspærre tape til aftætning

Det grønne Dafa tape: Kan det tages af igen uden at rive maling på vindueskarme af (af træ)? /efterlade andre spor?

Desuden ville jeg bruge det i et hjørne af ruden, hvor der ved kant-samlingen på vindueslisten suser luft ind. Her er materialerne hvor tapen hæfter på: glas, gummiliste og plastikliste. Her ville jeg lave en traditionel hjørnetætning med tapen som man også gør det når man taper et hjørne ved en dampspærre.
Men kan det tages af igen efter 1 år? Og hvad med UV lys, varme og kulde eller andre faktorer der er ved sådan et vindue?

Læg lige mærke til at trykket kommer fra limsiden af tapen og ville have mulighed for styk for styk at åbne limingen igen, men måske er dafa membrantape kraftig nok i limen? Når de taper dampsærre ligner det at trykket også kommer fra limsiden..?


Det er en lejebolig jeg bor i, og egentlig skulle de sørge for at det er tæt, men det tager tid før de får det lavet. 


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

"DAFA Dampspærretape er en kraftigt klæbende tape, som kun bør anvendes ved permanent på- føring, idet tapen ikke kan fjernes fra underlaget igen."

 fra https://www.dafa.dk/media/870157/da...retape.pdf

Øv. Andre tapes jeg kan bruge som er tætte og til at fjerne igen?


 

Professionel scene tape efterlader minimale rester efter lang tids påføring. Eventuelle rester fjernes med lidt sprit.

Kig efter "sort nashua". Nej det er ikke det man køber på Christiania 😆


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også