Lys dæmper modstand til Herstal Lampe

Hej Alle

Prøver lige og se om der er lidt elektronik nørder her :)

Mine kære forældre har nogen Herstal lamper (Tozz Loops) som desværre er gået ud af produktion, da de jo ikke er helt nye.

Problemet ligger self i at potmeteret til tænde/slukke og dimme lamperne er ved og være over det, og min kære moder er ret glade for dem, og ville gerne hvis de laves.

At skifte potmeteret er ikke det store problem, men lige og finde nogen der duer, er lidt større, man kan købe et nyt sæt med potmeteret og trafo men som jyde syntes jeg 400 kr lige er i overkanten når man tænker på hvad et potmeteret koster.

Så er der nogen elektronik kyndige som kender et sted hvor man kan købe noget der kan passe.

Nuværende potmeter er producere af YH og type B2M, med en variable modstand på 0-250kohm, med on/off switch.


Venlig Hilsen
Rønbo
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mon ikke potentiometret ikke bare styrer en effektenhed i lampen. Derfor bør det viste potentiometer kunne bruges. Ellers viser du et billede af potentiometret i lampen.


fase

Hmm ja efter lidt mere kiggeri, så er det godt nok en elektronisk konverter og ikke en trafo den er koblet med

Så ja den sidder som regulering i “fase snitstyringen”

Jeg siger mange tak for hjælpen


Venlig Hilsen
Rønbo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis