Sparteltape på dobbelt gipsloft?

Hej. Jeg har lige fået lavet sænket gipsloft med to lag gipsplader og skal nu i gang med at spartle det. Bør jeg bruge sparteltape ved samlingerne, selv om der er to lag gips? På forhånd tak.


Thomas
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja helt klart, ellers revner det.

Ok, tak. Men jeg troede, ideén med to lag i stedet for ét er, at man så undgår revner?


Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nu gør jeg, mange tak ☺. Så sparteltape ved alle samlinger. Hvad gør jeg ved de samlinger, hvor gipspladekanten ikke er forsænket? Skærer en stribe papir af og laver en forsænkning selv?


Thomas

Læs side 32 i ovenstående link.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Husk at bruge den rigtige spartelmasse til at lime pladene sammen med og lægge papirstrimlen ned i (ingen spartelmasse ovenpå papirstrimlen før 1 lag er tør og hærdet dagen efter), og ikke bare anvende en sandspartelmasse.

Tak. Betyder det understregede i "For at sikre fuld udfyldning af samlingen skal pladerne være monteret med en afstand på 1,5 - 4 mm, og pladekanterne være affaset. Er dette ikke gjort i monteringsfasen, må det efterfølgende udføres med en skarp kniv", at man selv laver en forsænkning til tapen?


Thomas

Nej du affaser bare pladerne (ca. 4 mm) og udfylder med gipsspartelmasse, som du samtidig lægger papirstrimlen ned i.

Den efterfølgende spartling foregår med min 35 cm spartel og er en fuldspartling.

Ok, mange tak til alle :-)


Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også