Hanebånd i badeværelse - behandling?

Kære alle

Endelig står vi med et nyt badeværelse hvor vi renoveringsprocesssen har fået fritlagt 3 hanebånd. Hvad er jeres holdning til behandling af disse, når de trods alt befinder sig i et badeværelse. Håndværkerne anbefaler at male dem for at sikre en høj modstand mod fugt, men er det ikke muligt med et "naturligt" look og i så fald skal vi bruge? Linolie?

vh

Bo

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Linolie er jeg ikke sikker på indeholder nogle midler imod skimmel og lign, og den tager lang tid om at hærde op. Og udendørs træbeskyttelse tror jeg ikke går indendørs. Men hvad enten med en hærdende olie (eks. til gulv) eller klar mat lak? 


/Silas

Når det er indendørs behøver man ikke at have fungisider ( midler mod råd og svamp) i maling. Selv i et badeværelse bliver spærene jo ikke våde ret længe ad gangen. 

Så rå koldpresset linolie eller linolie fernis er helt perfekt. Det har en male kode 0-0 

Men ellers er der jo mange andre gamle metoder Øl, rigtig kærnemælk (skal så være økologisk ) og i den koriøse ende så er okseblod noget af det der giver allerbedst holdbarhed. De sidste kaldes Tempera farver og skal blandes med linolie 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg står selv i samme situation med frilagte hanebånd i et nyrenoveret badeværelse. Hvad endte i med at gøre og hvorfor?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også