Wc-rum uden bad - tips

Hej alle,

Jeg er ved at finde ud af hvor meget det ville koste at lave et wc-rum uden bad på førstesalen af huset. Vi skal igang med en større renovering på førstesalen, da der har været elvarme. Der skal rør til radiator, samt nye gulve og isolering på førstesalen.

Vi har så snakket om at få bygget et wc-rum da et badeværelse måske vil være en for stor investering. Rummet vil være ca. 3 m x 1,35 m. Der er et stort vindue og plads til bad hvis det skal være at der var råd til det i budgettet.

Mit spørgsmål er så, hvad ville det ca. koste at lave et wc-rum hvor der kun er wc og vask uden bad. Jeg har læst mig frem til at der ikke skulle være de helt samme krav som i et vådrum. Gulvene skal alligevel rives op og der skal lægges rør til radiator, så tænker måske lidt naivt at det ikke ville koste så meget at lave et afløb til wc samt vask?

Jeg er sikker på der er nogen herinde der har meget mere forstand på dette og måske har en idé om hvad sådan noget ca. ville koste. Håber på lidt hjælp.

På forhånd tak. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er rigtigt, at det toilet ikke er et vådrum. Men samtidig skriver du, at du måske senere vil lave det om til et bad. Det giver ikke ret meget mening ikke at lave rummet som vådrum nu, hvis skal bruges til det på et tidspunkt.

Prisen kan ingen svare på ud fra din beskrivelse. Er det noget du laver selv, eller skal det hele laves af håndværkere? Hvor er den nærmeste faldstamme, hvor toilettet kan tilsluttes? Der er ret stor forskel på, om alle lofter i stueetagen skal pilles ned, for at føre afløbet til modsatte side af huset, eller at tilslutte til et afløb i rummet lige neden under.

Så prisen svinger vel fra 5000 kr for en helt skrabet gør-det-selv toilet løsning, til 150.000 for at få håndværkere til at lave et vådrum og forberede til bad, hvor alle installationer er svære at lave, fordi de skal tilsluttes til noget i modsatte side af huset.


Hvis du skal have soveværelse på førstesalen, så gør dig selv den tjeneste, at forberede rummet til bad. Etablering af bad på første sal er en af de bedste investeringer, jeg selv har gjort, rent komfortmæssigt. Det er simpelthen rart at kunne gå direkte fra seng til bad, uden at skulle ned af en trappe :-) Mit eget projekt, som var helt gør-det-selv (pånær tilslutning af vvs) kostede i omegnen af 50.000 for 8kvm bad.

Tak for dit svar.

Jeg er også selv meget på bar bund, derfor det måske lyder lidt forvirrende. Det er ikke sikkert at der overhoved skal være bad på førstesalen. Det er noget vi debattere herhjemme. 

Man kommer ind af hovedindgangen hvor der er en stor gang, med strappe til førstesalen, til højre er der er stort badeværelse. Når man kommer op af trappen er der en stor repos som vi havde tænkt os at gøre mindre så der kunne være et wc-rum. Hvis vi vælger at lave wc-rum skal der ikke efterfølgende laves bad. Det er stadig sådan en enten eller beslutning vi sidder med. 

Rummet kommer så til at være oven på indgangen men få meter fra badeværelset på stueetagen. Det skal laves af professionelle, vi har en fælles ven som skal lave hele renoveringen, men vi har ikke snakket yderligere med ham om wc-rummet. Vi får noget rabat hos ham, og det vi kan selv gør vi. Vi har heller intet imod genbrugsprodukter hvis det skal bruges. 

Jeg ved ikke om det hjælper noget som helst. Men vi tager en snak med ham i det nye år hvis vi vælger at vil have et badeværelser eller et wc-rum, vi ville bare undersøge det lidt nærmere først.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis