Vildmarksbad til haven

Hej Lav Det Selv folkens :)

Jeg står her i juletiden og kigger lidt på vildmarksbade :) 

Vildmarksbade gør bare haven til et helt nyt sted, som man kan bruge på en helt anden måde - primært til sommer, selvfølgelig.

Udendørs sauna er også fedt hvis man har pladsen og gerne vil investere i nogle fede "udendørs wellness" faciliteter. Men vildmarksbad giver nogle perspektiver, især til sommer, tænker jeg, hvor man virkelig kan nyde udelivet :)

Et eksempel på et af de vildmarksbade jeg snakker om:

Der er også flere andre fra samme og et par andre forhandlere, som ser ud til at være kvalitet. Denne er fra Spa Og Sauna. Tænker ikke man skal være bange for prisen, men tilgengæld er holdbarheden jo vigtig.

Nogen med erfaringer eller anbefalinger indenfor vildmarksbade? Så er jeg nysgerrig på at høre det :) 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tænker lidt.. fordi vi selv har haft overvejelser omkring dette.. Hvor meget får man det brugt / kontra rengøring/tømning/opfyldning m.m. + at skulle fyre op nogle timer før man liige får lyst til at hoppe i..?
Det stoppede vores projekt - da det virkede uoverskueligt, ved alle de leverandører vi kiggede ved (godt nok 5-6 år siden - men er der sket noget banebrydende siden da?)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er overhovedet ikke om sommeren det er sjovest. Det er netop om vinteren. Hos min lillebror har de en (flere familier sammen). Den bliver hugget i gang bl.a. når hele familien er samlet i julen. Den kan rumme 8-10 personer og bliver fyret op v.hj.a. en gammel støbejerns kedel ved siden af. Man skal lige kende den for at vide hvor lang tid det tager før der er 35-38 grader i den. Så op i karret et stykke tid og ud for at rulle sig i sneen.     

En arbejdskollega har til tusket sig et rustfri kar som har været brugt som mælkekøletank. Han har så lavet træramme, stiger og træsæder. Den fyres direkte under med et bål.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

hvad gør man ved vandet i sådan en? Tømmer og fylder man flere hundrede liter hver gang den skal bruges? 

har overvejet et til sommerhuset, så der kan jo godt gå en uge eller to mellem hver opvarmning.


Allan

Man kan godt styre det ved hjælp af klor eller lignende som man gør ved svømmebassin. Men der skal måleudstyr til så man ved hvad der er i vandet. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis