Opfriskning af spisebord.

Vi har et stort blank hvidt ovalt spisebord der efter hånden er ved at være godt "slidt" i overfladen. Brændmærker, ridser og mærker efter mange års brug. Nogen der har en god ide til hvordan det kan friskes op igen? Alle bud har interesse.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Læg linolium på, det kan give en ret fed effekt. Google evt. Linoliumsborde. 😊

hej .......... når man limer laminat på bruger man normalt en stor fladpresser ......... ellers må du godt nok have gang i nogle sandsække , men det kan også bruges ..............


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........

Tak for de gode råd..meget spændende at se videre på. Hvordan laver man mon en flot afslutning på en skåret linoliumskant..hmm..jeg kan ikke sætte en liste på da bordet jo er ovalt.

Hvad er bordpladen lavet af?

Måske kan du nøjes med slibning og maling.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Den er helt sikkert lavet af noget mdf plade af en slags. Kan den males med et okay resultat, altså hjemme?

hej .......... når man limer laminat på bruger man normalt en stor fladpresser ......... ellers må du godt nok have gang i nogle sandsække , men det kan også bruges ..............


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........

MDF kan sagtens males hjemme, men jeg vil anbefale du bruger oliemaling. Vandbaseret maling holder ikke og flyder ikke på samme måde.

Først slibes bordpladen mat med korn 220, og aftørres med en fugtig klud. Malingen påføres med en anstryger og glatte med en mellemblød rund pensel.

I stedet for terpentin vil jeg anbefale cellulosefortynder. Det flyder langt bedre og tørrer hurtigere. Resultatet kan sammenlignes med sprøjtemaling.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også