Badeværelse fejl og mangler + ankenævn + rykker

Hejsa alle!

Jeg er i en lidt ubehagelig situation med mit nye badeværelse/gæstetoilet. Udover skæve vandlåse og toiletter på forskellige højder har der været en del ting som har ledt mig til at anmelde sagen til ankenævnet.

Da jeg opdagede manglerne inden vi har aftalt vores afsluttende gennemgang, har sendt en mail og dokumentation til håndværkeren. Vi er ikke blevet enige om hvordan vi skal gå videre. Nu har jeg tilbageholdt lidt mindre end 20% af beløbet - som svarer til det jeg vurderer arbejdet på hvis manglerne skal rettes.

Håndværkeren er blevet informeret om ankesagen men nu sender rykker og opkræver rente på det tilbageholdte beløb.

Nu mit spørgsmål: Kan håndværkeren opkræve rente/rykkergebyr og sende det hele videre til inkasso selvom sagen er under behandling i ankenævnet?

Det var en lang tekst med et kort spørgsmål...

Måske er der nogen som har lidt erfaring med den slags ubehagelig situation.

På forhånd tak og god dag til alle!

 


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Han kan da sagtens tilskrive renter incasso  m.m. Hvis du får medhold så får han dem jo ikke. 

Kommer der brev fra advokat, må du jo svare med din udlægning af sagen. 

Jeg har da modtaget rykkere m.m. fra tv udbyder, selv om de ikke havde nogen krav, og jeg havde gjort dem opmærksom på det. Da så inkasso sagen kom faldt det hele til jorden og de fik ikke en krone. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Din mail til håndværkeren er dokumentation for rettidig indsigelser.

Ignorer trusler og gå målrettet efter syn og skøn. Du har handlet korrekt, og vil aldrig kunne retsforfølges hvis hændelsesforløbet er præcis som du beskriver.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis