Hjælp til projekt? + findes en "omvendt" fræser.

Hej,

Jeg er i gang med et højttalerprojekt, men grundet mangel på tid og faciliteter, så går det meget langsomt.

Er der nogen herinde, som er i stand til at fræse i 22mm MDF i størrelsen min. 90 cm x 60 cm x 3 cm og som kan og vil hjælpe?

Det drejer sig om:

  • 6 plader á 87,5 cm x 58,5 cm
  • 4 af pladerne skal fræses på begge sider + rundet kanter
  • Huller til 5 enheder + undersænkning og "waveguide"
  • 10-14 vinkler á ca. 43 cm x 20 cm til ben/fod.

Der er en tråd om projektet på et audioforum HER, som måske kan give en idé. Højttaleren er af typen Open Baffle, så det består "bare" af en plade og et ben.

Jeg holder til i Aalborg, men kører jævnligt mellem Aalborg - Skanderborg så +/- 25 km fra E45 vil være fint.

Derudover, findes der så "omvendte" CNC-fræsere, hvor man stiller den op på pladen og ikke ligger en plade i maskinen. Lidt ala DENNE? Mere fleksibelt, fylder langt mindre og forhåbentlig ikke lige så dyrt.

Tak!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har skrevet med et par firmaer, som tilbyder CNC og den estimerede pris er godt lidt højere end forventet. Fik at vide 4-5000kr.

Der er ikke en venlig sjæl med det rette udstyr, som kan og vil hjælpe. Mod betaling selvfølgelig.

Vi kan udvide området til +/- 50 km fra E45, +/- 80 km fra 9000 Aalborg, 8881 Thorsø og +/- 30 km (vest) fra 7800 Skive.

Du har nok fået nogle svar, men her er mit forslag: Den maskine, du taler om hedder en overfræser, og den er rimeligt enkel, at arbejde med, og det eneste rigtige, til det du vil lave. Den fås fra 500,- og op, du kan sagtens bruge en billig maskine, blot du kigger den efter, mht. justeringsmuligheder, slør, slup og lign..

Skriv endellig hvis du mangler nogle råd, har taget uddannelsen som maskinsnedker, så jeg ved, hvad jeg taler om. Venligst Pelle.


Jeg har en overfræser (Bosch POF 1400), men jeg har ikke daglig adgang til værkstedsfaciliteter. Derfor spurgte jeg lidt til transportable CNC-systemer, så jeg kunne lave meget af arbejdet på computer og lade en maskine klare det værste træarbejde hurtigere og mere præcist end mig selv, når jeg en sjælden gang har tid.

Noget LowRider CNC https://www.v1engineering.com/lowrider-cnc/ eller Crawlbot https://printrbot.com/shop/printrbot-crawlbot/ 

Men en bruger herinde har tilbudt at save alt ud for mig mod betaling, så det har jeg takket ja til - og er snart klar med mål på det hele


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis