Bore i strømførende ledning.

Var så uheldig at bore i ledning så strømmen for svandt i hele huset,men derefter reledet slås til,kom strømmen tilbage,så er ? Om der skal gøres mere  ved. er der nogen der kan hjælpe mig derom.


Fj
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal have fundet de beskadigede ledninger frem, og have udbedret skaden.

Du risikere at der på sigt er risiko for, at de skadede ledninger kan starte en brand.


Vi prøver igen, i morgen --

Det skal repareres. Hvis du er heldig ligger ledningerne/kablet i et rør i væggen, så er det en nem opgave. Hvis det er et kabel der er indmuret, er eneste løsning at få banket ud rundt om skaden, og få repareret kablet.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

😟😟Jeg tænkte det nok,hvor uheldig man kan være. Men tak for svaret.


Fj

Du kan jo prøve at følge installationen. Du har måske boret lige over/under en stikkontakt eller et lampeudtag. Installationen bør ligge lodret og vandret i væggene. Det er dog ikke altid at den gør, der er nogen der tager den (forkerte) nemme løsning og riller på skå, fordi det er hurtigere. 

Men hvis du har et lampeudtag eller en stikkontakt lige i nærheden kunne det være installationen gik der over. Den kan du så åbne, og se om det er kabler, eller løse ledninger der er i dåsen. 

Men for at kunne reparere det selv, kræver det du har lidt forstand på el, og kan bippe kablerne igennem. Har du ikke det, må du få fat i en der kan.  

Tak har bestemt mig for at bestille en fagmand dertil.


Fj
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Helt enig med de andre indlæg, det skal udbedres, jo før, jo bedre.

Prøv at kontakte dit forsikringsselskab. Hvis det kan betegnes som en pludselig opstået skade dækker flere selskaber.

Hels og lykke med reparationen.

Bjarne


 

Vi har haft en elektriker til at se på min fejl,han sagde at ved at bore i gibsvægge Og ramte strømføreende ledning hvor reledet slås fra og det ellers funke når igen,når det slås til igen,er der igen grund til at gøre mere ud af det.Jeg er nu blevet lidt forvirret,er der endnu en råd at få.🎄🎄


Fj

Hvis relæet, uanset om det drejer sig om sikringer eller HPFI relæ, er slået fra, er isolationen beskadiget, så det råd, du har fået af elektrikeren, er et dårligt råd.


fase

👍👍👍


Fj

Tak 👍👍


Fj
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også