Traktor/bilbatteri

Hej til Jer.

Nu går den ikke længere jeg er nødt til at skifte batteri på min gamle David Brown. I Biltema kan man få batterier baseret på kalcium/kalcium-teknologien. eller sølv-calciumbatterier.Hvad er forskellen?  Hvad er bedst til en gammel traktor som ikke startes særlig ofte?  Om sommeren kan der nemt gå op til 2 mdr.

På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du spørger mig, er svaret det billigste standart batteri, jævnfør med passende AH. Brug evt. besparelsen på en lille vedligehold-lader, når den holder stille.

Vh. Carsten


 

Hej cdp.

Tak for svar. Har nu købt et batteri i Biltema. det står til opladning. En lille vedligeholdelses lader som kan sidde ude permanent er så dyr at jeg vil prøve at huske at sætte min udmærkede lader til lidt oftere.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Du skal ikke oplade et nyt bly batteri.


Elektronikteknikeren

Hvorfor skal jeg ikke det? Det var da noget jeg lærte i sin tid. Og det kunne da ta imod ladning i en tre timer.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Det er ganske unødvendigt da det kommer med fuld kapacitet indbyggrt fra fabrikken.

At du har kunne lade på det i nogle timer er nok et udtryk for at det har stået på hylden i butikken i en rum tid og har selvafladet en smule. Så hvis det er en intelligent lader du har, er det OK.

Men at smide en simpel autolader på et helt nyt batteri et ikke en god ide, da man nemt kan overlade det.


Elektronikteknikeren

Ok tak for det. Det vil jeg huske. Den er(laderen) rimelig intelligent. Den stopper selv når det er fuldt. Skulle kunne bruges til vedlige hold


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis