Lyd fra højre-baghjul

Hej,

Når jeg kører i min fiat punto, kommer der en mærkelig lyd fra højre baghjul (lyder som om det kommer fra den side).. Det lyder lidt som at der er noget som gnider sig op mod hinanden.

Det mærkelige er dog at så snart jeg trykker på bremse pedalen, holder det op..

Kunne det måske være bremseklodserne?

Det er sket efter jeg kom til at køre i 1ms med håndbremsen i, men tænker vel ikke at det kan gøre noget at det sker?

Tak på forhånd! 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det en pulserende lyd? Eller mere konstant i tonen? Kan du beskrive lyden?

Du skriver at du kun kørte med bremsen aktiveret i et millisekund?

Det kan sagtens være en klods der er slidt ned...


Elektronikteknikeren

Hej!

Det er en konstant lyd når jeg kører, inde fra bilen ville man tro at det var dækket som er blevet punkteret (selvom den ikke er). Lyden går sådan op og ned når du kører. Lidt det samme hvis du skruet op og ned konstant på en højtalers volume knappen..

Og ja, for den kom først efter jeg kom til at "køre" med håndbremsen oppe - ville det være bremseklodserne som du siger? Og er det farligt at køre på værkstedet med det, eller skal den hentes af falck?

Jeg tænker at det enten er skiven som har slået sig pga varme, eller klodsen som er slidt helt ned.

Da det er den ene bag bremse ville jeg ikke være nervøs for at køre bilen til mekkeren selv. Specielt ikke når det er så tidligt i forløbet og bilen har jo stadig nogen bremseeffekt på den defekte bremse, funktionen er bare nedsat.


Elektronikteknikeren

Kan du mærke en pulsering i pedalen når du bremser?


Elektronikteknikeren

Tvivler nu på det kan være en bremseklods da alle Panda'er, mig bekendt, alle er udstyret med tromlebremser i bag. Men efter beskrivelsen af lyden, kunne det godt passe du har tabt bremsebelægningen på en bakke i baghjulet. Hvis ikke baghjulet blokere sker der ikke noget ved du stille lister på et værksted. Omvendt hvis baghjulet blokere kommer du ikke ret langt før du mister "pusten" på hjulet og derfor skal på en trensport. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Nu er det en Punto... Har den også tromler? Kender ikke så meget til de Fiat..


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 03-12-2017 14:18:53

Nu er det en Punto... Har den også tromler? Kender ikke så meget til de Fiat..

   Det var en fortalelse, mente naturligvis Punto.  Og ja, mener at alle  modeller af Punto, uden undtagelser, køre med tromler i bag.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis