Myford super7 Quick changes gearbox hvordan?

Hej, jeg har købt en myford super7 med Quick changes gear box for at skære mm gevind.Jeg er lidt forvirret ,og uviden om gevind skæring.Lige meget hvordan jeg sætter indstillingerne på gearkassen,og hastighed på spindlen,skærer den så tæt at der ikke kommer noget gevind.hvad er det som jeg gør forkert.Det er lige som om at slæden kører for langsomt i forhold til spindlen.Mangler der nogle tandhjul bag på maskinen,så ledeskruen kan kører hurtigere eller hvad.Jeg har søgt på nettet ,for at få en manual på gearkassen uden held.Er der nogle af jer der ligger inde med en manual til myford Quick changes gearbox.Jeg var i den tro at købte jeg en bænk med gearkasse,var alle problemer løst men men sådan skulle det ikke være HJÆLP HJÆLP


J.J.Larsen
Hej, jeg har købt en myford super7 med Quick... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak alle sammen i er en stor hjælp for nybegynderen.


J.J.Larsen

Hej, jeg fik vent tandhjulet på bagsiden af bænken,og det virker,den laver sku gevind.Men hvad det er for et gevind må guderne vide,min mm gevindmåler viser det ligner næsten et gevind med en stigning på 1mm,jeg tror at det er tomme gevind.Ved i hvor man kan købe en gevindmåler i tommer henne,eller hvordan man identificerer gevind i tommer


J.J.Larsen

Ja det er nok noget med 25 gevind pr tomme, du er endt ud med.

Prøv at google på gevindtæller, så kommer der da en del frem.

Ofte er gevindtællere både med MM og tommer


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis du har et måleur, kan du jo også bestemme stigningen med det.

Du sætter måleuret op, så du kan måle slædens vandring.

Det kræver de får alt sløre "kørt væk" og køre nøjagtig en om med trekloen, eller gerne 2-4 o/m så bliver resultatet mere nøjagtigt.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Mangler pladen på gearkassen?

Her er et billede:

http://www.lathes.co.uk/myford/img16.jpg

Tallene er gevind pr. tomme, dvs. fra 8 "rynker" pr. tomme ned til 56.

13, 26 og 52 er tæt på 2 mm, 1 mm og 0.5 mm.

Men til præcis metrisk skæring skal du have et specielt mellemtandhjul hjul med 127 tænder på den ene del.

Tak for hjælpen,i er bare super gode jeg bliver mere og mere klog


J.J.Larsen

Hej ,det er lykkedes mig at få drejet nogle tomme gevind ,så det virker.Et andet spørgsmål jeg ved ikke om det høre hjemme her,det er jo noget med metal opmåling og maskinarbejde.Ved i hvad en surface plate af granit hedder på dansk,og hvor man kan købe sådan en,den skal jo være 100% lige så ens opmærkning bliver. Nøjagtig vh Johnny


J.J.Larsen

Tak skal du have Jens,du er altid super hurtig og hjælpsom til at tilbyde din ekspertise,vi burde sætte mere pris på personer som dig -jer som hurtigt kommer med et svar på et problem som vi tumler med.Det bliver lidt nemmer at google når man ved hvad det kaldes surface plane -granitplan på dansk .I ønskes en god jul alle sammen


J.J.Larsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis