Myford super7 Quick changes gearbox hvordan?

Hej, jeg har købt en myford super7 med Quick changes gear box for at skære mm gevind.Jeg er lidt forvirret ,og uviden om gevind skæring.Lige meget hvordan jeg sætter indstillingerne på gearkassen,og hastighed på spindlen,skærer den så tæt at der ikke kommer noget gevind.hvad er det som jeg gør forkert.Det er lige som om at slæden kører for langsomt i forhold til spindlen.Mangler der nogle tandhjul bag på maskinen,så ledeskruen kan kører hurtigere eller hvad.Jeg har søgt på nettet ,for at få en manual på gearkassen uden held.Er der nogle af jer der ligger inde med en manual til myford Quick changes gearbox.Jeg var i den tro at købte jeg en bænk med gearkasse,var alle problemer løst men men sådan skulle det ikke være HJÆLP HJÆLP


J.J.Larsen
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kender desværre ikke en Myford drejebænk.

(har selv en Boxford men det er jo ikke det samme.)

Normalt er der et håndtag på slæden der er specielt til gevind (aktivere en møtrik så slæden låses til spindelen)

Kikkede lige et billede af en Myford, måske det er det samme du bruger på den til almindelig tilspænding ???

Prøv at kikke denne Youtube igennem der er to film. Det var lige noget at det første der dukkede op.

https://www.youtube.com/watch?v=YTQwbvzZD2Y

Men eller spørg endelig igen, så er jeg sikker på vi kan få det til at virke.

Mange Engelske drejebænke (min Boxford incl) kan kun skære tommegevind, skal de skære mm gevind, skal der et specielt konverteringssæt af tandhjul til. (lavede et til min selv)

PS sender dig lige en privat besked...



Vi prøver igen, i morgen --

Hej Bent jeg kan ikke åbne linket,har du prøvet? På forhånd tak


J.J.Larsen

Hej Jens jeg vil prøve at tage et billed af bænken og gearkassen samt tandhjul


J.J.Larsen
Bent Andersen skrev den 02-12-2017 13:04:20

Se her:

billede 6

Det midterste af de nederste tre tandhjul skal vendes for at kunne skære gevind.


 Tror linket er fixet nu

http://www.lathes.co.uk/myford/page2.html 

Kermit var hurtigere   

Hvis du kikker den video jeg lagde ind, så aktivere han nedgearingen i spindelen, ved at flytte om på en skrue, på det tandhjul der ligger tæt på trekloen. Det kunne jo være det giver grovere stigning.

Men eller skal du som nævnt ud i at bytte tandhjul rundt..

sakset fra videon.......


Vi prøver igen, i morgen --

Tak til Kermit og Djaydjay. Mit link havde fået for meget med, jeres virker.


Den bænk i videoen er ikke en super 7 den skrue han spænder er der ikke på en super 7 men er erstattet af en arm der drejes når man vil have meget langsom omdrejninger på spindlen. Samtidig skal du vende det tandhjul i midten ved at vippe den arm der sidder foran tandhjulet op så kan tandhjulet tages af og vendes. Men der hører et andet sæt tandhjul til så man kan skifte mellem tommer og millimeter.

Hej det med at vende tandhjulet bliver afprøvet.Jeg har prøvet at sætte den i backgear så hastigheden kommer ned på ca 95 rpm  på spindlen men hastigheden på ledeskruen er stadig for lav ,så den kører så og sige i samme spor , og laver gevind oven i hinanden,så hastigheden må op på ledeskruen ,dette sker nok ,når jeg får vendt tandhjulet om tak vh Johnny


J.J.Larsen
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis