Er dette skimmelsvamp?

Hej alle!

Det gik lige op for mig at jeg har dette i mit skråvindue (se billeder)

Det er i mit kontor, ikke i nærheden af vådrum eller badeværelse. Det er ikke andet end tørre ting i rummet.

Jeg bliver helt nervøs, hvad skal jeg gøre ved det?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Få en tømrer til at undersøge vinduet, tætningslister, eller konstruktionen omkring vinduet. Det kunne se ud som at der kommer vand ind et sted. Har du forsøgt at sætte en finger på rundt omkring for at se om din finger bliver fugtig.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er muligvis den gamle type Velux tagvindue du har. Kravl op på en stol og luk vinduet helt op. I kanten af vindues, ned  langs siderne, er der en overdækket blikkanal. Den er til at lede regnvand ned, der kommer fra taget lige over vinduet. Med årene sætter der sig en del snavs, mos og gamle blade i de kanaler og så "løber det over". Dvs du får vand i bag ved inddækning og det kan løbe helt ned i stueetagen.

Det, du kan gør er at tage en flaskerenser bundet på en pind og føre den op gennem kanalerne, for at rense.

Desuden er det meget vigtigt at komme ud i skunken og inspicere skaderne. Vandet kan have ødelagt isolering og bygningens konstruktion.


 

Ud over de forslag der allerede er kommet, er der stor sandsynlighed for, at det er kondens/skimmelsvampe p.g.a. en kuldebro i isoleringen, måske sammen med en lav temperatur/høj luftfugtighed i rummet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis