Blænde hul i rørdåse

Jeg er ved at nedtage noget el der har været brugt til det gamle fyr (installationen sidder i vejen for nogle ting jeg gerne vil have på væggen). 

Installationen i kælderen er generelt lavet med synlige stive rør, men netop denne del er lavet med kabel der er tilsluttet resten i en klassisk rørdåse (ala denne https://res.cloudinary.com/greenline/image/upload/c_limit,h_350,q_80,w_410/kabel-og-rordase-gul.jpg )

Selve nedtagningen er simpel nok - det store spørgsmål er hvordan jeg blænder hullet i rørdåsen når kablet er taget ud - nogle der kan hjælpe der?


Ask
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Edu kan proppe af med en gummiprop, men er det ikke nemmere at købe en ny dåse og skrue op? De koster jo ikke en herregård


 

Problemet er at installationen er lavet med en gennemgående mellemledning i dåsen. Hvis jeg skal skifte dåsen bliver jeg nød til at hive den ledning ud og trække den igennem rørerne på ny... det ville jeg ærlig talt helst slippe for at rode med.

Den der gummiprop du nævner - hvad hedder sådan en mere specifikt? har ikke lige set 16mm propper nogle steder?



Ask

Ah, sådan en. Perfekt :-) takker


Ask

De findes også en  "flad" model så de ikke fylder så meget inde i dåsen.


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis du køber en ny rørdåse , så ligger der 2 blindpropper inde i den , og du tager den ene og putter i hullet i rørdåsen i kælderen . færdigt arbejde.............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis