LDS spær

7 rådne spær skal udskiftes på gården.

Jeg har en forestilling om at de kan opbygges efter denne tegning:

Spærfod og spærhoved er 47x195mm spærtræ, samlet med sømplader, fastgjort til en rem med vinkelbeslag.
Rem fastgjort til væggen med limanker, spær fastgjort til fundament - eller tilsvarende anordning.

På denne årstid vil træet blive vådt, har det noget at sige at et vådt spær trækker sig sammen når det er fastgjort til en rem der er 'relativt' solidt forankret til en murstens/leca mur?

Er min spærkonstruktion i orden?


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skulle der ikke være noget galt i, du kan jo bruge spærtræ, som tømmerhandlen har haft stående under tag, så er det ok tørt.


Vi prøver igen, i morgen --

mål dine spær op og indhent tilbud fra en spærfabrik, det er næsten lige så billigt som at lave dem selv


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Det er altså ikke lige så billigt som at lave 7 selv, desuden kan jeg selv få dem på plads hvis jeg laver dem selv, ellers skal jeg bruge en kran.


 

Ingen problemer at lave spær selv efter de overvejelser du har gjort, og det er væsentligt billigere.

Derimod ville jeg  tilføje en skalk for at få ordentlig afvanding af mur. Skalk har desuden den fordel at det giver taget en smuk afslutning.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis