Udregn ampere (Bitcoins)

Hvis jeg har 20 apparater som hver især bruger  bruger 1300 watt, og 13 volt, også prøver at udregne ampærene så bliver det til 100 ampære per apparat, i alt 2000 ampære for at køre alle 20 apparater.

Her er hvordan jeg har regnet det ud 1300/13 = 100 * 20 = 2000 ampære

Der må være noget galt med regnestykket men ved ikke hvad, kan i hjælpe mig ?

Her er oplysninger om apparatet :

DC Voltage

12.15V

Rated Current
(220V input)

133A

Rated Current
(110V input)

100A

Rated Power
(220V input)

1600W

Rated Power
(110V input)

1200W

61 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser godt nok ud , men meget teoretisk ...............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Okay tak fordi i bekræftiget det

Hvordan finder man ud af hvor mange ampære ens hoved kabel kan trække, ind til sit hus ?

Selvfølgelig kan du få 2000A. Det kræver en kraftig ændring på din installation. Hvis du har 20 apparater, som hver belaster med 1300W, vil du have en belastning på 26000W. Hvis du tilslutter dem til din 230V installation vil det kræve en strøm på 108A. Det vil du nok ikke få lov til at belaste nettet med, medmindre du belaster med en trefaset transformer 3X400/230V. Hvad er det, som du vil tilslutte med 20 gange 1300W. 26kW er en heftig belastning på en almindelig husinstallation.

Stikledningssikringerne til dit hus vil være 25A til 50A alt efter stikledningens alder og dimension.


fase
Annonce

Det ser mærkeligt ud! Med så høje Ampere skal du jo bruge kabler med ca. 50mm2 godstykkelse! Et normalt kabel er 1,5mm2??

Dit forbrug i "husinstallationen" skal regnes som 1600W/230=7A pr. enhed. 

Det virker mærkeligt at sætte en transformer der sætter spændingen så voldsomt ned på så stor en belastning! Mon ikke de 13V går til noget styring??


 Certificeret Statiker

Hvad er en "miner" Og hvad skal du bruge 13 stk til. Det lyder som industri. 

Det ligner nok noget spændingsforsyning, som kan afgive så mange ampere.

Men ellers er det ligesom ved svejse apparater, de kan afgive en masse strøm men kan stadig oftest køre på 16 A VED 1 STK:


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Han vil mine bitcoins, en krypto valuta som vinder meget frem lige i øjeblikket. Hvis du havde købt en bitcoin for små 5 år siden (for 100kr) vil du have omkring 10.000$ nu. se her: https://www.coindesk.com/price/

Det hery ikke lige har tænkt på er at hvad det koster at have den server park kørende han er ved at investere i, samt hvad sandsynelighed for at han faktisk få minet en enkelt bitcoin. Sagt på en anden måde, man kan ikke konkurrence med server parker på størrelse med googles som ene mand. Køb du hele en eller 2 bitcoins og vent et par år

Ok  Altså en slags opbevaring af bitcoin. Så blev man så klog. Men kan man ikke opbevare enorme mængder bitcoins på mindre enheder. 

Jeg havde godt hørt om den Bitcoin "boble" eller hvad det nu bliver til. Hvis man idag vidste hvad man skulle have gjort for 5 år siden, så kunne man let blive meget rig. Fortæl mig hellere hvad jeg skal inverstere i IDAG for at det går lige så godt om 5 år.   

Det er altså sådan at ved 1300 w 240 v  bruger ca. 5,4 A pr stk Så ved 20 stk 108 A enkelt fase. Men fordeler du dem på 3 faser så bliver det ca. 36 A pr fase

Men du er jo slet ikke i mål med det på denne måde endnu. De 36 kw du forbruger omdannes stort set udelukkende til varme, som skal bortskaffes igen. Der skal mindst lige så stor kapacitet til for at få det kølet ned. Her i byen er der en mindre virksomhed som harserver hosting (tror jeg det hedder) Der hænger der aircondition uden på væggen som et mindre slagtehus. 

Hvordan det skema du viser øverst skal fortolkes ved jeg ikke helt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 51 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis