Dæmpe lys med tape på led-ring?

Hej

Jeg har købt en loftslampe (plafond) med indbygget fast led-pære (en ring). Lampen lyser for kraftigt.

Kan jeg dæmpe den ved at klistre malertape på led-pæren, eller er det helt sindssygt?

Ellers skal jeg jo have købt en anden.

Mvh

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan klistre sort tape over hele lampen, så er du sikker på at den ikke lyser for meget.   

Ellers er det da et forsøg værd, men du må lige klare lyset fra den i et par timer og så mærke efter hvor varm den bliver.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har samme problem med samme type lampe, den lyser alt for meget og koldt. 

Så fremover køber jeg kun LED lamper med standart fatninger, så lyskilden kan udskiftes.
Der er efter min meningen helt tosse at lave lamper med fast lyskilde. Når den ikke virker mere er man nødt til at købe en helt ny lampe. 

Meld gerne tilbage om det virker med tape. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Den bliver nok ca 35-40 grader, vil jeg tro, efter 60 minutter. Lampen er med sensor, så den er Max r tændt 30 sekunder ad gangen. Der ligger en plast beskytter rundt om lyskilden. Jeg har lagt to lag malertape på denne plast beskytter, og lyset er både dæmpet og meget varmere - perfekt!

hvis det er/var varmt lys du ville have så skulle du nok mere specifikt have gået efter en lampe med en kelvin på under 3000, over vil give et mere koldt lys som godt kan "skære" lidt i øjnene

Annonce

Ja, det kan jeg godt se nu. Men med lidt tape passer både temperatur og styrke, og lampen var på tilbud :-)

12 watt LED er vel 100 watt, det er meget, du ku nøjes med 4


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også