Router går død

Jeg har fået luft/vand varmepumpe, som virker ganske udmærket.

For at være med på noderne, vil jeg gerne kunne køre temperaturen i huset ned, hvis vi er bortrejst i flere dage, og til den ende har vi modem på anlægget, som så står i forbindelse med en router, så jeg et par dage før vi kommer hjem, kan skrue op for varmepumpen

Som følge af, at vi bor i Udkantsdanmark med meget ringe mobil bredbånd, og uden mulighed for forbedring af dette, idet Frank Jensen (S), Kbh. Komm., ikke tillader opsætning af en telemast! :( Det betyder så, at routeren mister forbindelsen til Nettet med jævne mellemrum, selv om vi har udvendig antenne på. Vi skal så tage strømmen fra routeren i nogle minutter og så igen tilslutte den til lysnettet, hvorefter den genetablerer forbindelsen i nogen tid.

Er der nogen, der ved, om der findes en router, der automatisk kan genstarte efter et signaludfald, så vi ikke skal jage vor søde nabokone afsted, for at genstarte anlægget?


Med venlig hilsen
ktm

 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu har jeg ikke erfaringer med trådløse netforbindelser til hjemmet, men en router skal da selv kunne re-etablere forbindelsen og ikke være afhængig af en manuel genstart.

Måske skulle du få den udskiftet hos udbyderen? Man kan jo håbe, at det er en defekt eller en fejlkonfiguration/manglende opdatering.


Mvh. AllanE

Det plejer dem jeg har selv at klare. Du bliver nok nødt til at fortælle hvad det er for en router du har, hvis svaret skal være mere nuanceret.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Den hedder T P Link, C318

Der er lidt mere oplysning her: TP-Link TL-MR64004G LTE - Trådløs router N Standar


Med venlig hilsen
ktm

 

Har du opdateret den til seneste firmware? det kan jo være de har rettet det. Som andre skriver, så bør den selv komme på benene igen.

Nu kender jeg ikke den model. Jeg kører selv 4G internet på TDC's net med en Huawei B351s-22 og den har jeg før oplevet svigter i korte øjeblikke. Det har altid været enten manglende signal på masten eller at routeren har opdateret sig selv der har været årsagen. Routeren kobler altid selv op efter en afbrydelse.

Jeg ville følge Allans råd med at få byttet routeren. Hjælper det ikke bør du efterse den externe antenne samt kablet dertil. Måske antenne retningen eller polariseringen er forkert ?

Pøj pøj med fejlfindingen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for medleven i mit problem!

Jeg kan ud af indlæggene forstå, at min router med stor sandsynlighed nok er defekt. Den er ikke ret gammel, så derfor nok ikke slidt op.

Jeg vil købe en anden og evt. bedre, hvis nogen kan foreslå et produkt, og så sende denne her til reklamation.

Og måske den lavpraktiske løsning med et tænd-slukur! :-)


Med venlig hilsen
ktm

 

Hvem er din internetudbyder? Normalt får man routeren af udbyderen. 


Mvh. AllanE

Hej,

Vi havde samme problem med en kommunal bygning, der lå ude et godt stykke ude på landet. Forbindelsen til adgangskontrolsystemet kørte via en 3G router, som ofte gik "kold" og skulle genstartes. Løsning blev et Harald Nyborg døgnur, der slukker for routeren kortvarigt et par gange i døgnet. Det virker!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Udbyder er 3.dk, men der har nu ikke været nogen router på tale der fra!

Jeg hælder nok også mest til den løsning med et døgnur.


Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis