Tysk yamaha fs1 på danske veje ??

Hej. Jeg har fundet en yamaha fs1 4 gear som jeg gerne vil købe men problemet er bare at den er fra tyskland af. Kan jeg så godt kører på den her i danmak uden det er ulovlig ?? -kristoffer


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis den er tysk indregistreret, skal have den omregistreret. Desuden skal du forbi det kongelige ildspudlende toldvæsen for at få den bedømt med hensyn til betaling af afgift. Du må ikke køre på den på tyske plader. Så lej et par prøveplader til at hænge på, når du passerer grænsen. 


fase

Jeg har nu aldrig hørt om at der skal betales afgift af en knallert. Om du lovligt kan køre på den i Danmark kommer vel an på om den overholder standardtypegodkendelsen som omhandler denne knallert. Det kan jo være at typegodkendelsen er begrænset til et begrænset interval af stelnumre.

Jeg kender ikke de nugældende regler, men i min "knallerttid" var det sådan. (Uagtet, der var foretaget konstruktive ændringer ved køretøjets typegodkendte motor, således at køretøjet kunne fremdrives med større hastighed end tilladt).


Søren O

Nu er det ikke skrevet noget om, at det var en knallert. Så svaret er, som på mange andre spørgsmål, givet ud fra de givne oplysninger. Under alle omstændigheder skal det ansvarsforsikres, så det ville vel være en mulighed at høre hos forsikringsselskabet om muligheden for at få det forsikret.


fase
S. Fabrin skrev den 23-11-2017 20:36:24

Nu er det ikke skrevet noget om, at det var en knallert. Så svaret er, som på mange andre spørgsmål, givet ud fra de givne oplysninger. Under alle omstændigheder skal det ansvarsforsikres, så det ville vel være en mulighed at høre hos forsikringsselskabet om muligheden for at få det forsikret.

 Han skriver det er en Yamaha fs1 4 gearet, så jo han skriver faktisk det er en knallert, men hvis man ikke ved hvad der er, skal man jo heller ikke svare på det 😉

stammer jo fra 70,erne af - og sælges idag til mellem 5-20000kr på markedet idag 

Svaret er klart nej da motoren ikke er TUM godkendt og stellet ikke er forsynet med danske stelnummer. TUM godkendelsen var en ren dansk opfindelse, der blev lavet på en sådanne måde at man lovmæssigt sørgede for en knallert levede op til den betegnelse den blev omtalt som i loven, "en cykel med hjælpemotor".    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Okay tak for hjælpen alle sammen. Jeg må finde en anden en så  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis