Prøv det nye LDS

LDS har gennemgået en lang række forandringer i år, som en del af en større plan for en samlet total-opgradering af systemet bag, samt "LDS på overfladen". 

De seneste måneder er der blevet knoklet på det næste store spring, som byder på en række nyheder, som jeg opsummerer her:

Facelift 
Oprindeligt var tanken at lave en radikalt re-design med nyt logo osv.. Men på baggrund af feedback - og fordi vi elsker LDS-manden    - blev vi enige om, at forbedre det nuværende design i stedet for at lave helt nyt. Men: Selvom det er et "facelift", er koden bag LDS omskrevet fra bunden og baseret på et nyt og mere mobilvenligt framework. Så det er en kæmpe opgradering.

Forum
Forummet har også fået et facelift, men med respekt for stambrugerne! Dvs. det er ikke radikale ændringer, men mange(!) små justeringer, som gør forummet bedre at bruge. Og mobil-versionen er har fået et gevaldigt løft - godt 50% af trafikken på LDS er fra "mobile enheder", dvs. telefoner og tablets.

Ny PM / private beskeder
Besked-funktionen er HELT ny…mere moderne og tidssvarende end det gamle - og så er det nu også mere mobilvenligt. Beskeder er nu grupperet under afsender, fremfor det gamle "tråd-baserede" system. Det er noget mere overskueligt nu.

Profilside og login
Bruger-profilsiderne er lavet helt om. Noget pænere i designet og der vises nu flere ting (projekter og skulderklap). Det er blevet mere overskueligt at rette profilen. Loginfunktionen er også blevet skiftet ud, så det er lettere at nulstille kode mv.

Find byggemarked + Find håndværker
Byggemarked-søgeren og "Find håndværker"-funktionen har faktisk ligget i stilhed på LDS i noget tid nu, mens det er blevet testet. Nu er det klart og bliver en integreret del med den nye version, hvor de bliver vist på forsiden. Og: Fremover, når indlæg handler om håndværkere eller byggemarkeder, vil en søgeboks blive vist sammen med indlæggene. Meget praktisk!

Søgefunktion
Den nye søgefunktion blev lanceret for en måneds tid siden. Den er egentlig også en del af "det nye LDS" og med opgraderingen bliver den brugt endnu mere aktivt på siden. Udover at fungere som søgefunktion, er det samtidig en stærk motor, der løbende analyserer alle indlæg….mere om det følger.

Der er hundredvis af mindre nyheder, men det er for kedeligt at liste den alle   

Prøv det nye version i en beta-udgave her

LDS er blevet opgraderet. Kom fortsat gerne med kommentarer her.


Mvh. AllanE
LDS har gennemgået en lang række forandringer i år... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lige oplevet at når man har skrevet et svar og det er lagt op, bliver svarteksten hængende i svar feltet, så man kan komme til at poste det igen.

De forskellige knapper virker ikke i svarfeltet, det være sig formatering, billedindsæt, smileyer mv.

Chrome på Android.


Elektronikteknikeren
AllanE skrev den 28-11-2017 10:28:29

Rolias: Så er skriftstørrelsen er blevet øget lidt i signatur og citater.

Gregeren: Vil du lige prøve at skrive et indlæg her: https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/214732

Jeg har lige testet det i Chrome på Android uden problemer. Måske kan det være sket, hvis du har trykket samtidig med, at en lille opdatering blev lagt på for lidt siden.

 Nu virker begge dele.


Elektronikteknikeren

Bruger laptop med Opera under Win 10.

Man kan stadig ikke forstørre billeder i en tråd.

Derudover savner jeg "mouseover" i oversigten. Tidligere kunne man køre musen hen over en tråds overskrift, hvorefter de første linier af et indlæg kunne ses. Det er forsvundet.


Vil lige teste det med billedernes forstørrlese , så jeg smider lige et par stykker her..
 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Nææ de er åbenbart ikke "klikbare" men jeg kan godt klikke på billeder i ældre trådeog dermed forstørre dem...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 28-11-2017 13:22:31

Nææ de er åbenbart ikke "klikbare" men jeg kan godt klikke på billeder i ældre trådeog dermed forstørre dem...

 Du er ikke ene PH. Allan lovede godt nok flux at fixe problemet, men det er åbenbart et lidt større arbejde end at knipse med fingrene.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for tilbagemeldingerne! 

@Karsten Juhler: Godt set! "Pageren" / sideskifteren er tilbage i forumoversigten nu. Godt du så det.

@Bent: Fint du siger det. Jeg troede ikke nogen brugte funktionen og i den gamle form, var den ret tung for siden at håndtere, fordi hele indlægget blev vist på dén måde. Jeg kigger på, om vi kan lave en variant, der viser XXX tegn af indlægget ved mouseover.

Vedr. billederne: Det har vist sig, at være en opdatering af editoren, der giver problemet. Dvs. ikke "det nye LDS". Det er en fejl fra editor-folkenes side og det er blevet meldt til dem. Jeg afventer svar fra dem. Så indtil videre kan man ikke zoome ind på billeder der uploades indtil det bliver rettet. Dog kan vi godt gøre "de små"-udgaver af billederne lidt større, så det ikke er lige så nødvendigt at klikke på dem.


Mvh. AllanE

Hej Allan.

Hvad er der sket med min signatur. Skal man ind og ændre den? der er ingen særlige tegn eller link i den. Den grå pil er stadig helt i skoven nogen gange kommer man bare tilbage til toppen andre gange til første indlæg. Billeder kan heller ikke forstørres hverken på min bærbare eller den stationære. Nå havde ikke fået læst dit sidste indlæg.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis