Mini dyksav fra Jem og Fix

Jem og Fix har en mini-dyksav med skinner til 498 kr. link 

Jeg skal i sanrlig fremtid skære lidt gulvspånplader i et udhus, og spånplader/hylder/inventar til et klædeskab, d.v.s. den begrænsede skæredybde (28,5 mm.) er til at leve med.

Næste "step" er Harald-Nyborgs Scheppach til ca. 1.000 kr.?

Jeg har ikke set Jem og Fix´ i "det virkelige liv" endnu!   

Er der nogen der kender den? Er den overhovedet pengene værd? Jeg har kigget på Youtube, men kan ikke se nogen test at den.


Træd ikke på mine ledninger :o)
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville købe en rundsav i stedet for. Den kan du bruge til flere opgaver da skæredybten er større.

Har du kun brug for den til de opgaver du opremser, kan den til 298.- hos Jem og Fix dække dit behov. Ellers køb en der er lidt dyrere. En rundsav er et "must have" i ethvert værksted - og gerne en god en.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Siden jeg fik en dyksav (ikke en af de nævnte) har mine to håndrundsave ikke været nede af hylden.

Så ud fra min erfaring, vil jeg råde dig til at købe den med større skæredybde.



Vi prøver igen, i morgen --
bobenontot skrev den 21-11-2017 11:51:26

Jem og Fix har en mini-dyksav med skinner til 498 kr. link 

Jeg skal i sanrlig fremtid skære lidt gulvspånplader i et udhus, og spånplader/hylder/inventar til et klædeskab, d.v.s. den begrænsede skæredybde (28,5 mm.) er til at leve med.

Næste "step" er Harald-Nyborgs Scheppach til ca. 1.000 kr.?

Jeg har ikke set Jem og Fix´ i "det virkelige liv" endnu!   

Er der nogen der kender den? Er den overhovedet pengene værd? Jeg har kigget på Youtube, men kan ikke se nogen test at den.

 Jeg syntes ikke maskinen ser ringe ud. Kunne ikke forestille mig skinnerne er noget at råbe hurra for når den er tredelt. Der kan man så bruge et lige bræt. Den eneste mangel jeg umiddelbart kan se der er på maskinen er der mangler et lys til at køre efter en streg som alle gode sabe har nu om dage. Vil selv ind og tjekke maskinen ved lejlighed da jeg selv mangler en lille håndrundsav. 

Men skal ikke købe en kæmpe maskine, hvis en lille kan klare det krav man har til tykkelsen af det materiale man skal arbejde i. Og når man som hobbymand har slidt en billig maskine op, hvis man kan nå det i sit hobbyliv, køber man da bare en ny billig igen.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg har svært ved at se fordelen ved at købe en dyksav, hvis man på forhånd ikke forventer, at skinnerne kan bruges. Hvis man alligevel skal bruge et bræt for at skære lige, kan man lige så godt nøjes med en alm. rundsav. Så kan man få en større sav med flere kræfter til billigere penge.

Hvis man vil have en dyksav, så skal man ofre noget mere, så man får nogle styreskinner der fungerer, ellers giver det ikke mening.


Kurt B. Andersen

Brug en alm. håndrundsav og lav din egen førings skinne, af F.eks. et stykke spånplade eller mdf. ikke så vanskeligt at lave.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
maskinsnedker skrev den 24-11-2017 18:24:33

Brug en alm. håndrundsav og lav din egen førings skinne, af F.eks. et stykke spånplade eller mdf. ikke så vanskeligt at lave.

 Ja, det har vi da altid gjort Jan. Men må desværre konstatere det nu til dags er gået af mode, da folk nu helst skal have et stykke special elværktøj til hver forskellig opgave.      

Det er måske på grund af pladsmangel  til værktøjet at folk bygger til ?    



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det er bare det, når man først har haft en dyksav, så gider man ikke en alm. rundsav.

Den har jo så den dykfunktion, som navnet antyder.

Og man slipper for den irriterende skærm på den almindelige rundsav.(jeg har kun prøvet B&D, Bosch, samt Dewalt rundsave, og alle har skærmen været dårlig fungerende.)


Vi prøver igen, i morgen --

Ja måske Leif jeg trænger da til at få bygget til men ved ikke om kommunen vil gå med til udvidelsen, ku' nu godt bruge mindst 50 kvm. mere, om der ikke var noget der hed penge.



Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
maskinsnedker skrev den 24-11-2017 22:20:26

Ja måske Leif jeg trænger da til at få bygget til men ved ikke om kommunen vil gå med til udvidelsen, ku' nu godt bruge mindst 50 kvm. mere, om der ikke var noget der hed penge.


 Jo ja, men mindre med mulighed for tilbygning kunne vel også gøre det ?  

I dag er det ikke noget problem at få lov til at bygge 50m2 garage til, forudsat man har grundarealet til det. Men for 20+ år siden var det næsten umuligt og få lov.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg "lytter med" på jeres input.   

Har tidligere haft en rundsav, som jeg gav væk i forbindelse med en flytning til noget mindre. Med den havde jeg forsøgt et par gange med et stykke lægte + 2 skruetvinger, men synes ikke det blev præcist nok (fordi saven ikke blev tvangsstyret).

Jeg har muligvis mulighed for at låne en dyksav af min svoger (han ved det bare ikke endnu   ).


Træd ikke på mine ledninger :o)
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis