Fiat Punto Ville ikke starte.

Hej med jer. 

Jeg har en Fiat Punto 1.2 8 V fra 2002.

Jeg er kørt lidt fast i hvad der kan være galt med den. Håber virkelig, der er nogen der har oplevet det samme eller har løsning.

 Da jeg købe bil, kunne den godt finde på og hakke lidt når man kørt. Så jeg skiftede Tændrør

Tændkabler

Begge tændspoler

Det blev også bedre.

Men en dag hvor jeg skulle afsted, gik bilen ude og ville ikke starte. Jeg fandt ude af der ikke var nogen gnist. Jeg har sat tester på den. Den mente det var tændsplerne. Synes det var lidt underlig da jeg havde skift dem.Jeg sat de gammel på uden held.

Jeg har nu gjord følge:

Kontrol af stel motor.

Udeskiftede styrebox, sirkringbox og tænding. ( Har ikke fået det kode fordi det ikke var nødvendig når jeg skiftede det hele) ved ikke om det kan være det.

Skiftede krumtap føler.

Tjekke sikring.

Tjekke brændstof til førelse. Der kommer ingen benzin. 

Kontrol af swich OFF kontakten. 

Når jeg prøver og starte bil slukker alle lamper båd kode nøglen og alle de andre end motor lampen😔. 

Tro stadig på det er noget med styrebox, der ikke sender signal til tænding og brændstof pumpen. Håber virkelig der er nogen der kan hjælp med og find ude af problem. Den er ved og give mig grå hår😂😂😂.

Poul

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En bil der hakker og derefter dør lyder meget som en benzin pumpe.

Man kan ofte jumpe den ude i relæboksen og tvinge den on. Derefter skal du kunne måle tryk på dyse manifolden. Du kan tjekke om der er tryk ved at åbne for den lille Bleeder valve der gerne skulle være oppe på din dyse manifold. Alternativt pil slangen til manifold af og put ned i en flaske inden du jumper relæet.

Hvis ikke der kommer benzin ud, har du nok en defekt pumpe.


Elektronikteknikeren

Ah, så ikke at der mangler gnist. Jeg tror du skal have fat i en auto elektriker der kan putte et skop på bilen.


Elektronikteknikeren

Er der strøm til spolerne? Med tænding på 

Har du set om computeren har tændt relæet til tændingen og brændstofpumpen. 

Det kan den ikke. Har du nummeret på de relæ og sikring jeg skal kigge på. Synes jeg har være alle i gennem men kan have over set noget😳. 

det kan du google har det ikke lige. hvis den ikke kan, må du se om computeren har strøm, både 12 og 5volt 

Har google og synes ikke jeg kan finde der hvor jeg skal mål eller finde. 🤔🤔🤔😔😔😔. 

Brændstof relæet sidder i Boxen i motor rummet prøv med den først. 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis