Opvarmning af værksted

Hej

Jeg har et værksted på 10 m2, det bliver oplyst af et lille solcelleanlæg der fungerer fint, jeg behøver en varmekilde og kigger lidt på denne HER, den varmer i følge oplysningerne rum på 8 -16 m2 op, er der nogen  der har erfaring den slags ting.


JM
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Eneste ulempe er at den afgiver meget fugt under anvendelse, men ellers opvarmer den 10 m2 fint uden problemer.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg holdt op med at bruge sådan een, da lugtfri brændstof slet ikke er lugtfrit


 

Jeg ville ikke bruge sådan en i så lille et rum.

Køb elradiator eller, bedst, en varmepumpe..


Venlig hilsen
Knud

Desværre er muligheden for en elradiator ikke mulig da der ikke er 220V i værkstedet, derfor solcelleanlægget til lys.



JM
Annonce

En gasovn kunne også være en mulighed.


Elektronikteknikeren

Vær opmærksom på, at den lugter.. (som @uldal også skriver) så medmindre du er storryger, er det virkelig træls at gå i dunsten, fra en sådan ovn..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

...og gasovne afgiver om muligt, endnu mere vand. og så ruster værktøjet og vinduerne dugger totalt til


 

Hvad skal der laves i værkstedet?

Hvis det er træarbejde, kunne du have en lille raket ovn som du kunne brænde smuld og træstumper i, som så kunne opvarme værkstedet.

Det er så lidt svært at få lavet lovligt, jeg kender ikke til nogen med prøvningsattest i hvert fald.


Elektronikteknikeren

Det er hovedsageligt træarbejde, jeg har aldrig hørt om raketovne så en ny verden har åbnet sig for mig. Gasovnen er droppet da rummet er for lille til en sådan ting, den æder al ilten ret hurtigt og jo den lugter, jeg har iøvrigt en sådan på lager.

Det er lidt den  møgsommer der har saboteret flere projekter og jeg føler at der må ske noget faktisk er jeg ved at blive stresset.


JM
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis