Brugt bil v. forhandler - skal jeg være bekymret?

Jeg har kigget på en brugt Hyundai fra 2015, der derfor har næsten 3 års restgaranti (5år fra fabrikken).

Den er af forhandleren beskrevet som værende ”snorlige”, ”uden fejl” osv. osv. Da vi ser bilen forleden kan vi så konstatere, at den har en skade på bagkofangeren og et større stenslag på den ene forskærm.

Forhandleren siger med det samme, at ”det har jeg ikke set… Jeg lyver ikke… Jeg sværger…”. Kan efterfølgende se på billederne i annoncen, at skaden på kofangeren kan ses på de uploadede billeder.

Problemet er, at det er det bedste køb set i forhold til pris, km-stand og restgaranti. Men jeg stoler ikke og en skid på forhandleren, da han kan beskrive den som ”snorlige”, og efterfølgende lyve om kendskab til skaden på kofangeren, der ikke på nogen måde var svær at få øje på (han virkede ikke synshæmmet).

Spørgsmålet er så; er det overhovedet et problem, at han potentielt er en forhandler af værste skuffe? Der er jo restgaranti, så jeg vil alligevel ikke skulle have kontakt med ham efterfølgende, da jeg altid ville tage et autoriseret Hyundai værksted, skulle der opstå problemer inden for garantiperioden.

Der kunne potentielt være en restgæld i bilen, men det kan jeg jo selv slå op på stelnummeret og få be-afkræftet.

Er der noget problem i at købe bilen af ham, selvom jeg ikke stoler en skid på manden? Bilen er objektivt set det bedste køb på markedet pt. Og der er masser af garanti tilbage, skulle der ske noget?

Er der noget, jeg overser?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Garantien dækker ikke sliddele. Men 2 år gammel så kan der da ikke være meget galt med den medmindre det er en mandagsbil. Men garantien er meget rar at have vi har fået skiftet el og en bagrude i vores på garantien.

Jeg ville ikke købe hos en forhandler jeg ikke havde tillid til, og at bilen er den billigste på markedet , kunne jo indikere at han gerne ville af med den.

Den kunne jo have haft en større skade, der kunne være fiflet med km tallet osv.

Hvis du alligevel vil købe, så forlang en fejlfri FDM attest, betal den evt. selv, de penge kan være godt givet ud.

Men når alt det er sagt, behøves der jo ikke at være noget skidt med bilen.

Men ofte skal man jo være lidt på vagt, hvis et tilbud lyder lidt for godt..



Vi prøver igen, i morgen --

Ved ikke hvordan Hyundai garanti er skruet sammen, kan være den skal være serviceret på autoriseret værksted - så tjek lige op på hvilke forbehold der er i garantien..ham krejleren virker meget som en der ikke helt og styr på hvilke biler han har 😊

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis