Jeg har kigget på en brugt Hyundai fra 2015, der derfor har næsten 3 års restgaranti (5år fra fabrikken).
Den er af forhandleren beskrevet som værende ”snorlige”, ”uden fejl” osv. osv. Da vi ser bilen forleden kan vi så konstatere, at den har en skade på bagkofangeren og et større stenslag på den ene forskærm.
Forhandleren siger med det samme, at ”det har jeg ikke set… Jeg lyver ikke… Jeg sværger…”. Kan efterfølgende se på billederne i annoncen, at skaden på kofangeren kan ses på de uploadede billeder.
Problemet er, at det er det bedste køb set i forhold til pris, km-stand og restgaranti. Men jeg stoler ikke og en skid på forhandleren, da han kan beskrive den som ”snorlige”, og efterfølgende lyve om kendskab til skaden på kofangeren, der ikke på nogen måde var svær at få øje på (han virkede ikke synshæmmet).
Spørgsmålet er så; er det overhovedet et problem, at han potentielt er en forhandler af værste skuffe? Der er jo restgaranti, så jeg vil alligevel ikke skulle have kontakt med ham efterfølgende, da jeg altid ville tage et autoriseret Hyundai værksted, skulle der opstå problemer inden for garantiperioden.
Der kunne potentielt være en restgæld i bilen, men det kan jeg jo selv slå op på stelnummeret og få be-afkræftet.
Er der noget problem i at købe bilen af ham, selvom jeg ikke stoler en skid på manden? Bilen er objektivt set det bedste køb på markedet pt. Og der er masser af garanti tilbage, skulle der ske noget?
Er der noget, jeg overser?