Hjælp til gummilagen i vindue

Hej. 


Jeg står med et problem. Jeg har et vindue i soveværelset som ikke er blevet vedligeholdt af den tidligere ejer. 

Der vokser en del mug på det og når jeg forsøger at rengøre det, kommer det meget hurtigt igen. Er bange for at det skyldes den ødelagte gummiliste. Den er revnet flere steder og ikke så let at rengøre. 

Har i en løsning på hvad jeg kan gøre, kan man skifte gummilisten eller er det hele rammer som skal skiftes. 

Håber i kan hjælpe 

Mvh Mads 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Q-lon tætningslister burde kunne købes hos vel ass. forhandler (næsten) på mål.Og de burde være nemme at skifte, for de plejer blot at være trykket ind i et spor. 

Ok jeg troede det var Q-lon gummiet mellem ramme og karm, ser nu det måske menes glasbåndet der er utæt mellem ramme og termoruden, men det kan også normalt fint skiftes (det plejer blot at være limet på), men det kræver at termoruden skal afmonteres. 

Ps. Termoruden punkterer nu ikke pga. fugt, den går itu af helt andre årsager. 

Det er ikke fugten jeg er bekymret for. Det er listen der risikerer at blive hård som kan fremskynde at termoruden punkterer.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.


Det er den gummiliste mellem ruden og trælisten. På billedet kan i måske se de små riller som er i.
Det er mere det jeg er nervøs ved. Umuligt at få gjort ordentligt rent.
Men ruden skal ud?
Er det et gør-det-selv projekt eller vil i anbefale en glarmester?

Annonce

Det er dog i sjældne tilfælde set at indsivet vand/kondens ved frost i bunden har splittet fugelimen ad på, men ellers punkterer termoruder for det meste kun fordi fugelimen bliver mør.  

Ps. Men under alle omstændigheder er det nemt at skifte, ligeså at tage termoruden ud og sætte den i igen. 

Hvor højt oppe er du (på billedet kunne det godt ligne en 1. sal, men det er for sløret til at man er sikker)

Det eneste drilske ved at få ruden ud er nemlig at det sker udefra, og sådan en termorude kan godt være lidt (for) tung hvis man står på en stige


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis