Ventilationsrør forskel

Hej

Er der voldsom forskel i kvalitet på billige rør og fittings til ventilation? 125 og 100mm.

Jeg har fået priser på Lindab produkter. Finder jeg noname mærker er det under halv pris.

Er det værd at betale ekstra for det?

Jeg tænker der kan være forskel på ventiler og lyddæmpere, men bøjninger og rør kan vel godt bruges hvia man samler det omhyggeligt

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet "krappan.dk"? Der kan du købe Lindab med rabat.

Lindab har altid leveret kvalitet, og jeg har tidligere hørt at skulle et montørfirma montere andet end Lindab, blev montageprisen væsentligt højere. Jeg tror nu ikke at kvalitetsforskellen er så stor idag, og om montagen tager lidt længere tid, er vel af mindre betydning.


Søren O

Ja jeg fandt Krappan som de billigste i Lindab, men der er stadig 25% forskel til noname. Ja sådan er det jo med alt, hvis ikke de skal montere det de selv anbefaler/har størst avance på, så skal man give ekstra. Jeg skal heldigvis ikke regne monteringstid med som LDS'er...

Hej

Jeg er ved at afslutte et ventilationsprojekt i mit hus. Jeg har brugt dele fra både Lindab og billigventilation.dk. Den eneste forskel jeg har bemærket var Lindab har dobbelt gummi tætning hvor den billige udgave kun har enkelt. Jeg kørte en tynd stribe byggesilikone på alle gummikanterne inden jeg skubbede delene sammen. Herefter blev de skruet med 3 skruer i hver samling. Så er de ihvertfald tætte.....

Jeg har fundet ca. 50% af mine rør og fittings på dba.dk. Der er en del til salg og det kan handles endnu billigere. 


 

Rør og fittings er ofte lidt i overskud på pladserne. Pudsig nok lander overskuddet sjældent på værkstedet, men oftere på dba.dk

Det er pakningen der er forskellen. Tætte kanalsamlinger har fordele. Det piver ikke, taper ikke tryk eller suger falsk luft. Inabensa troede ikke på det og røg af pladsen https://ing.dk/artikel/niels-bohr-b...tra-206633 

Der findes ikke "noname" på kanaldele. De skal være CE mærkede. Det meste du finder her til lands er enten Rokaflex (forhandlet af Air2trust) eller Lindab. 

Gode EPDM pakninger holder mangemange år og er nemt at arbejde med.
Om du limer dem sammen (fx. Danamastic / Sikamastic) kan komme nogenlunde ud på det samme de næste 10-20 år. Eddikesyreholdig sanitærsilikone frarådes - det ænder zinken op. 

Popnitter er smukkere end selvskærende skruer - men man har en arbejdsgang mere. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis