Kommentarer til projekt: Nyt køkken

Her samles kommentarer til projektet: Nyt køkken

Kommentarer vises både her og på projektet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det første billede der ser bare vildt ud. Resultatet ser rigtig godt ud.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Bare af nysgerrighed: Over hvor mange år har du lavet de forskellige projekter beskrevet herinde (der vist efterhånden er tæt på en totalrenovering af huset?)


Ask

det ser rigtigt godt ud, spændende projekt du har gang i  



Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Det er en totalrenovering af huset. Derfor startede jeg med understøbning af fundamentet der bestod af syldsten. Derefter kunne jeg renoverer rum for rum uden at risikerer kuldebroer.

Renoveringen har taget mange år, fordi jeg ønsker at betale kontant undervejs. Det har flere fordele. Huset fungerede som bolig undervejs, samtidig med jeg kunne gøre gode handler når lejlighed bød sig og så lægge på lager. Den samlede gæld i huset  steg ikke, men blev stille og rolig gnavet af.

En grundregel ved totalrenovering er, at alt bliver dobbelt så dyrt og tager dobbelt så lang tid som planlagt. Derfor måtte vi også sætte renoveringen på stand by nu og da indtil der var sparet op til at fortsætte.

Huset var oprindeligt med brændeovn, men den blev fjernet ved en "renovering" en gang i begyndelsen af 60'erne. Jeg fandt en anden på en skrotplads som jeg handlede til et par hundrede kroner. Den renoverede jeg og satte op på sin oprindelig plads.

De blå fliser havde jeg fundet i forvejen og handlet til en flaske rødvin. De stammede fra et restparti der havde ligget på lager siden slutningen af 1. verdenskrig da gullaschbaronerne gik fallit. De kunne lige akkurat dække - jeg tror der blev 2 stk. tilovers.

Hele forarbejdet som startede i 1985 da vi købte huset, viste sig at tage højde for de stigende energikrav. Rockwool havde, og har stadig fyldestgørende tabeller og beregninger for optimal isolering til stort set samtlige behov. Resultatet af beregningerne imødekommer til fulde nutidens standard for højisolerede huse.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Jeg tager virkelig hatten af.. hvor ville jeg gerne have set denne renoveringsopgave på TV, fremfor "bonderøvens"...og ville ønske, at vi selv havde den form for energi/kompetencer m.m.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis