Gulvkonstruktion på 1. sal

Hej folkens!

Jeg skal have etableret nyt gulv på 1. salen i mit projekt. Jeg fjerner alt og skal derfor starte fra bunden.

Der er op til 125 cm mellem spær (kant-til-kant), jeg skal have gulvvarme i sporplader og 30x260mm massivt plankegulv ovenpå.

Jeg vil meget gerne holde byggehøjden så lav som mulig.

Er der et godt bud på en konstruktion? - her tænker jeg primært på underlaget for sporpladerne.

Det massive trægulv har vel en del bæreevne, så jeg havde tænkt at lægge nogle 2x2 reglar, med lav afstand, hen over spærene og så ellers sporplader og plankerne skruet fast. Hvad siger i?


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa,

Følger lige med her. Har samme tanke som dig, med guldvarme fx upnor's pladesystem.

Som Mfrost men uden bjælkesko. 

Man kunne skrue en lægte på ca. 50 -60 mm nede på siden af spær. De skal rettes op som vandrette. Så er det "bare" at lægge passende længder af regler ned imellem spær. Der kan eventuelt skæres præcis samme hak i disse, så gulvet samtidig er rettet op. Overkanten af de gamle spær skal så netop ligge under gulvpladen hele vejen  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Er der nogle forslag til isolering mellem etagerne. I særdeleshed hvad er mest støjdæmpende. (Huset her er et 70er halvandetplans hus, som absolut ikke er støjsikret mellem etagerne :-)

TAK for svarene!

Jeg har ikke beslutte mig for noget endeligt endnu, men skal nok følge op med resultatet senere.


 

Når nu i skriver reglar, er det så 95x45 eller kunne jeg nøjes med 45x45, hvis de så bare blev sat tæt?


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis